• Anonym (magen)

Jättelös mage??

Jag har ganska länge varit jättelös i magen, får gå på toa direkt på morgonen och sen mår jag som vanligt resten av dagen.. Det är diarre alltså.. Jag vet inte om någon allergi eller så. Ibland händer det dock att jag får gå efter en måltid också.
    Jag tror det blir sämre om jag äter mycket fibrer som alla rekomenderar.
    Är det någon som känner igen sig eller har nåt tips?

• Svar på tråden Jättelös mage??
  • Anonym (jag)

Hej !! jo jag känner igen mig, jag´hade stress mage, men det e över nu!! som tur e!!

• Anonym (magen)

jag: hur länge höll det i sig, och gick det över av sig själv när du slutat stressa?

• Anonym (jag)

ja typ, kan bli så än idag om ja stressar upp mig. försöker undvika såna situationer nu.

• Karpet

Jag kan bli så precis innan mensen kommer. Min mage blir alltid lite konstig då.

• Anonym (magen)

Några fler?

• Anonym

dålig balans på maten... eller graviditet?

• Pitufita

Hur länge har du haft så? Som många sagt laktosintolerant, gravid, stressmage eller IBS-D.

• Anonym (magen)

Jag är inte gravid, har en liten på 6 månader, jag äter nyttigt för det mesta.
    Jag har alltid druckit mycket mjölk utan problem, kanske beror på stressen då...

• Anonym

är det mellan ägglossning o mensen du har så?

• Anonym (magen)

Nej det är hela tiden nu ett tag mer eller mindre, men brukade bli värre vid mens förut!

• Anonym (diarre)

ts , här sitter en som har konstant diarre ! har levt så här i flera år nu , gjorde en undersökning och det visade sig vara psykiskt , läkaren kalla det för "kronsik diarre" på ren svenska . jag levde med detta ett antal år innan jag sökte läkarhjälp , genom det har det blivit kroniskt , tyvärr måste jag nu leva med detta och kan jag bara undvika stress och oro så klarar jag mig ganska bra men lös i magen är jag ALLTID . egentligen skulle man söka läkare på nytt nu när det gått ett par år till men jag har en sådan rädsla för läkare idag så jag lever hellre så här. min "sjukdom" berör heller inte vad jag äter . ena dan kan jag klara vanlig husmanskost men nästa dag gör jag det inte och ändå är det samma mat.
    jag rådeer dig att söka läkare om det inte försvinner och dels för att det tyvärr kan bli kroniskt om man går för länge utan att söka hjälp .
    vill du prata kan du höra av dig igen .

• Anonym (magen)

Diarre: har haft typ så här i perioder förr om åren vid stress/oro men det har då gått över när jag börjat må bättre, men nu är jag inte oroad eller så utan "bara" stressad kanske med småbarn och allt..
    Kanske håller på att få kroniskt jag med då..
    Varför blir det kroniskt?? går det inte att göra nåt alls, och är det farligt på nåt sätt?
    Jag hatar också att gå till doktorn..
    Tack ni som svarar!

• Anonym (diarre)

Hej ts kroniskt kan det bli om man som jag gjorde går på tok för länge utan att söka läkare och kolla upp det . Tyvärr finns det ingen medicin för det, man bör således undvika oro och stress . det är inte farligt men man kan gå ner mycket i vikt men ser du till att äta flera gånger om dagen och dricka mycket så är det ingen fara. visst är det jobbigt många gånger men ju mer lugn o avslappnad man är desto bättre är det.
    ts hur länge har du gått så här sammanlagt ??
    har du fler frågor så bara ställ dem så ska jag försöka svara och hjälpa dig.

• Leeloo

Vad är IBS-D?? Jag har oxå problem med min mage och har haft ett tag nu.

• Anonym (magen)

Diarre: Jag har haft så här förut i perioder på 2-3 veckor, för många år sen hade jag det i kanske 3 månader.
    Nu har jag varit så här mer eller mindre i ca 3 mån kanske..
    Men det beror kanke på att det är ju alltid lite stress med småbarn.
    Jag går inte ner i vikt av det och mår lixom inte illa eller så, men det känns ju lugnande att det inte är farligt för man undrar ju ibland vad det beror på.
    Jag går på toa i regel bara en gång per dag nån gång två, men det är ju inte så kul att det alltid är "sprutlackering" (ursäkta).
    Jag håller med om att det är bätttre när man mår fint och är avslappnad, att vara orolig och så förvärrar! Hoppas du får må bra och tack för ditt stöd, kram.

Svar på tråden Jättelös mage??