• Trinity78

Bra och dåliga städprodukter

Jag hatar att städa så alla produkter som kan underlätta är guld värda. Kom med era bästa tips eller era värsta varningar! Själv vill jag varna för H2O- mopp, som ska göra golven rena och fina med hjälp av vattenånga. Den är tung och otymplig, den lämnar ränder som gör att golven fortfarande ser smutsiga ut samt att den lämnar kvar rätt mycket vatten/fukt på golven vilket förmodligen inte är så bra för trägolven.

Reproductively challenged
  • Svar på tråden Bra och dåliga städprodukter
  • norgesessan

Yes...Slog ut Mr muscle samt en annan (kan det vara cilit bang? ) det var plus som gjorde testet. Rengjorde tre olika kött där det hade varit rå kyckling med mer, Yes var överlägsern, en av dom andra produkterna var katastrofala.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Ruggugglan
    Veritas18 skrev 2011-01-28 18:43:38 följande:
    Cilit Bang. Verkligen skitbra. Använder den till allt :)
    Haha! Jag tycker dem är urusla. Använder Ajax och tycker att de är bäst.
  • LadyBond

Galltvål näst bäst efter cillit. Och den är asbra att få bort olja från skinn och sånt. Alltså galltvålen. Tar bort alla fläckar som är på vitt tyg.

• Trinity78

Jag tycker inte heller att Cillit Bang är bra. Vanlig grönsåpa blandat med vatten i en sprayflaska funkar minst lika bra plus att man kan använda det överallt. Cillit Bang ska ju inte användas på matlagningsytor står det på flaskan och det är sånt jag rengör mest.

• norgesessan

Jag kan inte kopiera, men sök på plus svt rengöringsmedel.
    Det var cilitbang, den kommer jag ihåg att var katastrofal när det handlade om den råa kycklingen. Literpriset på cilitbang och mr muscle var också hutlöst, jamförd med yes, som förtunnas (behövs ju inte mycket för att göra en liter). Yes var bättre på alla nivåerna.

• Ramborg

Vim är superbra till allt som ska vara blankt i kök och badrum. Porslin, kakel, rostfritt. Men det ska inte vara spray utan den där som är samma konsistens som filmjölk ungefär.

Heter det kanske Jif numera?

• ChAlAn

Vilken bra tråd!
     Jag är också galet förtjust i galltvålen. Får till och med bort bebisbajs!

Är det någon som har tips på en bra och smidig dammsugare? Jag fullkomligt hatar att dammsuga och behöver en ny. Har tittat lite på den där med vatten i som säljs på tv-shop (eller nått liknande). Tycker det låter vettigt men jag vågar inte chansa.

• norgesessan

Vamborg, har för mig det är ändrat till Vim igen, har tappat kollen 8Jif heter det i Norge, plötsligt ändrades det i sverige..)

Jag använde alltid Vim/Jif på spisen, men yes fungerar lika bra.

• Michelin

Superbra tråd!!!

Jag har nyss blivit frälst med Svinto stålull som luddrar till spisen. Har provat allt men det var det enda som hjälpte!

Jag skulle vilja ha en dammsugare som har en liten fot eller vad det kallas... alla är så stora och klumpiga så man kommer ju inte under soffan och inne i hörnen.

Provat Cilit Bang och det var ju ungefär lika bra som att använda vanlig tvål och vatten... Inget bra alls... Vet inte om man ska prova Mr. Muscle  igen har den på jobbet och det känns som att den gör underverk!!

• Veritas18

Angående dammsugaren så kan du köpa en egen fot. Twinner tror jag at den heter. 200 spänb på clas ohlson. Kommer åt överallt!

• Trinity78
    Veritas18 skrev 2011-01-30 19:46:19 följande:
    Angående dammsugaren så kan du köpa en egen fot. Twinner tror jag at den heter. 200 spänb på clas ohlson. Kommer åt överallt!
    Det är nog en sån vi har köpt. Jag har bara hunnit använda den en gång än men den verkar funka väldigt bra.
Svar på tråden Bra och dåliga städprodukter