• tomcar1

Sömnutredning ??

Frågar här också, då jag inte fick någon respons i en annan kategori:

Jag undrar hur en sömnutredning går till ? Har fått kallelse att jag ska skrivas in för en sådan och vara till dagen därpå, men inget om hur det fungerar och hur man går tillväga. Någon som vet ?
    /tomcar1

• Svar på tråden Sömnutredning ??
  • tomcar1

Ingen som gjort detta eller vet hur det går till ?

• tomcar1

Testar ännu en gång och hoppas få svar : )

• Min lycka

Jag ska göra en sömnutredning,men jag ska inte sova över,utan jag ska få ha en maskin hemma lver natten som jag sen ska lämna innan ett visst klockslag dagen efter.

en arbetskamrat fick sova över.Hon fick en tid då hon skulle infinna sig på kvällen,sen så fick hon en ansiktsmask kopplad på sig,som hon sen sov med.Sen åkte hon hem dagen efter.Hon åt kvällsmat å frukost på sjukhuset.

• singelpappa1977

Hej!
    Varför ska du göra en sömnutredning?
    Om du inte vill svara här kan du skicka ett mail.
    Ha det bra
    Mvh
    Singelpappa

• tomcar1

Sover väldigt dåligt sedan en tid tillbaka och det i sin tur gör att jag är trött på dagarna. Fick deppression nu un der hösten och nu vill man se om allt detta hänger ihop, genom att göra en utredning. Kanske har jag tur så deppressionen beror på att jag inte kan sova och man kan hjälpa till med enkla medel. Jag hoppas det

• tomcar1

Min lycka och singelpappa....tack för era svar : )

• singelpappa1977

Hej!
    Jag har också sömnproblem, men jag har inte någon sömnutredning på gång. Har varit hos läkare och gjort en vanlig hälsokontroll. Fick circadin utskrivet (det är receptfritt annars), vill inte ha de där vanliga receptbelagda medicinerna. Mitt problem är inte att somna utan att kunna sov, vill inte fortsätta att vakna 2-3 ggr per natt 7 dagar i veckan.
    Ha det bra och lycka till
    Mvh
    Singelpappa

• tomcar1

Nu har jag gjort min sömnutredning och den var bra, inghet konstigt alltså. Jag fick ha en  syremätningssak på ena fingret hela natten, samt en syrgasgrimma, men inte för att få syrgas utan för att den lilla apparaten som jag var kopplad till mätte in och utandning samt andningsuppehåll via grimman. Innan och efter mätningen, så tog man ett syresättningsprov vid handleden i de stora kärlen. Sedan fick jag ha ett band runt magen som mäter andning även via magen, hur den rör sig och så. Mycket sladdar och saker, men det var så smått, så det gick jättebra att sova med den.
    /Tomcar1

• singelpappa1977

Hej!
    Hur är det med din sömn då? Får du någon hjälp med den fast utredningen visade inget.
    Mvh
    Singelpappa

• tomcar1

Nej, tyvärr, sömntablett att ta vid behov, annars inget : (

Svar på tråden Sömnutredning ??