Parga är riktigt mysigt! Ett ställe vi gärna återkommer till... Hur gamla är barnen? Det är rätt kuperat i omgivningarna så ett hotell nära stranden är nog inte fel. Det finns en strand i centrum och en liten strax intill. Den största och, enligt min mening, finaste stranden är Valtos och ligger bakom borgen. (ännu finare stränder finns en bit längre bort...) Vill ni ha nära till en fin sandstrand skulle jag rekommendera att bo på den sidan. Personligen tycker jag att stadssidan är mysigast, då jag gillar att strosa inne i staden på kvällarna. Det är en rätt lång och seg backe om man vill promenera från Valtos in till stan men det finns även båtar som går mellan Valtos och piren i stan.
Vad gäller hotell så kan jag inte svara för hur hotellet är men har för mig att Villa Rosa har väldigt enkla och spartanska rum. Dock är läget helt fantastiskt, alldeles vid stadsstranden, bra restaurang på hotellet, nära till butiker och restauranger, nära till piren om man vill åka på båtutflykt. Jag kan kolla vidare rörande några hotell och återkomma om jag hittar nåt...