• IngentingAlls

Tvätta dyna?

Jag har en dyna som hör till en bänk som jag inte har någon aning om hur jag ska få tvättat. Det är (är nästan helt säker) en skumgummidyna som har någon form av tyg runt omkring och det går inte att ta av överdraget. Har fått ett par fläckar som jag verkligen vill ha bort men vet inte hur. Kan jag köra den i tvättmaskinen? Står på tvättlappen att man inte ska tvätta den men det är ju helt omöjligt....

Vad säger ni?

• Svar på tråden Tvätta dyna?
  • La Lola

Har du kollat med kemtvätt?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • IngentingAlls

Nej det har jag inte. Men hade hoppats på att jag kunde göra det själv då den garanterat kommer bli smutsig igen och jag kan ju inte springa med den på kemtvvätt varannan vecka. Blir ju lite dyrt... Men som en sista utväg kan det vara ett alternativ. :)

• La Lola
    IngentingAlls skrev 2011-01-29 13:12:26 följande:
    Nej det har jag inte. Men hade hoppats på att jag kunde göra det själv då den garanterat kommer bli smutsig igen och jag kan ju inte springa med den på kemtvvätt varannan vecka. Blir ju lite dyrt... Men som en sista utväg kan det vara ett alternativ. :)
    Möbeltvätt (skum alltså)?
    Sy en dyna som tål att bli tvättad?
    Sy ett tvättbart överdrag till dynan som finns?
  • IngentingAlls

Möbeltvätt vart kan man hitta det?

Har självklart funderat på att sy ett överdrag själv. Har ingen symaskin och är extremt dålig på sömnad i övrigt så känner att det inte känns som ett alternativ för tillfället...

• La Lola
    IngentingAlls skrev 2011-01-29 14:49:19 följande:
    Möbeltvätt vart kan man hitta det?

Har självklart funderat på att sy ett överdrag själv. Har ingen symaskin och är extremt dålig på sömnad i övrigt så känner att det inte känns som ett alternativ för tillfället...
    Finns säkert i mataffärer.

Känner du ingen som kan sy då?
Svar på tråden Tvätta dyna?