• Shea 1

Hur tvättar ni velourplagg?

Hur tvättar ni velourplagg? Förutom enl. tvättrådet alltså?

Mina barn har många velourplagg både billigare från T.ex. Lindex men även lite dyrare från småfolk och Ej Sikke Lej. Efter ett antal tvättar blir velouren lite stel och glanslös, tycker jag. Ett par byxor från småfolk ser mer ut som frottébrallor nuförtiden..

Jag har funderat på att köpa lite dyrare velourplagg åt mig själv (Odd molly eller Chill Norway) men jag drar mig för det för jag vill ju ha just velour- inte frotté...

Torktumla eller inte? sköljmedel eller inte? Andra idéer?

• Svar på tråden Hur tvättar ni velourplagg?
  • zika

Torktumlarre är a och o när det gäller velour.
    Annars blir de stela och så

• SilverEmma

Jag köpte massor av lindexplagg till äldsta dottern som hon använde flitigt och nu lillasyster tagit över, de ser fortfarande som nya ut. har inte blivit stela eller tappat färg.

Tvättar alla barnkläder i 40 grader och velourplaggen tumlas alltid. Vanligt tvättmedel och sköljmedel använder vi.

• berol

Jag tvättar med tvättmedel och ganska så rikligt med sköljmedel just till veluourplagg har ingen torktummlare men dom blir mjuka o fina med lite extra sköljmedel =)

• Blå Flygare

Tvättar i 40 grader, hängtorkar. De blir varken stela eller som frotté. Men det kanske är för att jag bara köper billigt Har jag någon gång tvättat i 60 grader (pga magsjuka eller så) har det däremot blivit stelt.

• Blå Flygare

Glömde: använder aldrig sköljmedel.

Svar på tråden Hur tvättar ni velourplagg?