• Anonym (suck)

Idag är min födelsedag... Ensam ensam :(

Jag vet inte riktigt hur jag ska känna inför idag.. Jag fyller år idag, ingen viktig siffra men ändå.. Igår kväll fick jag fina blommor av min man, jättefina.. Jag brukar aldrig få blommor någonsin så jag blev jätteglad..Imorse tog han sovmorgon och barnen väckte mig vid 5....... Lyckades dra upp honom vid 9 och jag gjorde frukost, fick ett paket, en jättegod parfym! Blev superglad då han kom ihåg att jag tycker om parfym, han brukar sällan köpa presenter o så... Efter frukost gick han o klippte sig, han kom hem, gick in i duschen där han rakade sig och klippte sonen...det varade drygt 2 timmar... På eftermiddagen kom några släktingar o hälsade på, vi fikade och de gick efter en timme... Då åkte vi och åt mat på en restarang vi brukar besöka en gång i veckan och åt.. Därefter sa han, jag ska hem till min bror och träffa resten av familjen...Jag frågade om han inte kunde stanna hemma när jag fyller år, han blev sur och släppte av oss...åkte sen utan ett ord.. Så nu sitter jag här, ensam, vet inte hur jag ska känna för detta..Blir ledsen att han inte kan spendera en kväll med mig, iaf när jag fyller år... Vete sjutton om jag är otacksam, knäpp eller överreagerar...kanske är det överskattat att vilja bli omhändertagen och lite myspys med på sin födelsedag... :-/

• Svar på tråden Idag är min födelsedag... Ensam ensam :(
  • Anonym

Är han borta ofta på kvällarna? Hur länge ska han vara borta? Han köpte blommor och parfym till dig och ni har haft fika med släktingar och ätit på restaurang så du har ju verkligen blivt firad kan ju säga att du har blivit betydligt mer firad idag än jag brukar bli när jag fyller år. Var det bestämt sedan innan att han skulle träffa sin bror? När åkte han? Kunde inte ni ha följt med? Grattis förresten!

• Anonym (suck)

nej han är aldrig borta typ men träffar sina sykon varje dag, vi var där igår och ska träffa dem imorn...Usch nu verkar jag så otacksam...när jag läser vad du skriver....grejjen 'r att jag är så fruktansvärt ensam..släktingarna kom o stannade 1 timme, restarangen är helt vanlig mat och vi äter där väldigt ofta...alltså inget speciellt... Han kunde väl tagit detta med brorsan imorn eller när som helst...blev det tvunget ske på just min födelsedag liksom :(

• Anonym (suck)

Vad har hänt med fl...förr fick man alltid feedback när man mådde dåligt :(

• Anonym

Jag förstår att du skulle vilja ha din man hemma hela din födelsedag, det hade jag också velat.
    Huvudsaken är att du blev uppmärksammad :) med blommor, present, släkt, och middag. :) Det låter inte fy skam!

• CLL

Stort Grattis på födelsedagen kära du!
    Kram {#emotions_dlg.flower} och lite blomster Glad

• Anonym (tröstaren)

Ett stort Grattis !!!
    du får nöja dig med det du fick av hans tid eller den tid han gav dig ,jag skulle inte tyka att det var okej ,låter som han är väldigt självisk .men som sakt du har ju blivigt lite firad ..hoppas han upptäker att han gjorde fe å kommer hem tidigt ..kram

• Anonym (Sofie)

Grattis på födelsedagen! Tycker inte det spelar någon roll vilken siffra man fyller det är ens egen dag. Jag tycker inte att din man gjorde rätt att lämna dig ensam hemma. Jag har också haft en födelsedag då ingen kunde fira mig....sa att det inte var någon fara men grät hela kvällen ensam.... man bryr sig visst det är faktiskt ens födelsedag. Kram på dig och grattis igen

• Ellynil

För det första; Stort Grattis! {#emotions_dlg.flower}

För det andra; Jag tycker det var själviskt av din man. Jag hade också blivit ledsen om min sambo hade åkt iväg på kvällen om det inte hade varit något viktigt. För mig är inte blommor och presenter det viktigaste, jag vill vara med min familj på min födelsedag.

• Friedegard

Skit i blommorna och parfymen, jag hade hellre tagit en sovmorgon, frukost på sängen och en helkväll med en man som verkar bete sig som om han vill umgås med mig. Att köpa grejer är ett enkelt sätt för att inte behöva anstränga sig. 

Jag tycker inte att du övereagerar, det var slött och egoistiskt gjort av din man. 

• Anonym (suck)

ja....jag  hade hellre bytt dem mot tid med min man...det är väldigt sällan jag blir uppmärksammad och får känna mig speciell...tyvcker denna dag kunde bli en sån

• Anonym

Sen jag flyttade ihop med min man så försvann min födelsedag, vi fyller på samma dag nämligen. Han hatar att köpa presenter det ger honom ångest därför har han bara köpt en present till mig. Jag har köpt tre stycken sen gav jag upp. Min födelsedag brukar börja med att jag får städa baka och laga mat åt hans familj som kommer för att fira honom med presenter. Jag får aldrig något inte ens ett grattis eller mitt namn på korten, ja de vet att vi fyller samma dag. Så ur mitt perspektiv blev du firad. Men det är aldrig roligt att känna sig ensam och bortglömd på sin födelsedag!

• randigadamen

Riktigt trist att lämna dig på födelsedagen! Han kunde ha stannat hemma eller tagit med er allihop.

Jättestort grattis på födelsedagen från mig!!! Skål

• Anonym (suck)

tråkigt att din födelsedag försvann...min har också försvunnit mer och mer sen vit gifte oss för 8 år sedan... HGan firar inte sina födelsedagar men jag brukar fira honom... Vaknar alltid innan honom (han börjar kl 5), brukar gå upp vid 4, göra frukost, tända ljus osv.. Jag gör en BIG DEAL av hans födelsedag, har fin middag på bordet, tårta, presenter...hela baletten... på hans förra födelsedag hade jag sparat i månader för att köpa en ny cykel till honom...den kostade mig 4000 och jag är mammaledig så ni kan ju tänka hur lång tid d tar o betala...suck.. HAn säger bara att jag vet att sånt här är oviktigt för honom jag jag får väl vara taclsam för blommor o så...men som jag skrev hellre en myskväll m popcorn o film..

Han är hemma igen, han har dock pratat i tele med sin syster sen han kom hem för 1 timme sen

• Anonym
    Anonym (suck) skrev 2011-01-29 23:45:24 följande:

tråkigt att din födelsedag försvann...min har också försvunnit mer och mer sen vit gifte oss för 8 år sedan... HGan firar inte sina födelsedagar men jag brukar fira honom... Vaknar alltid innan honom (han börjar kl 5), brukar gå upp vid 4, göra frukost, tända ljus osv.. Jag gör en BIG DEAL av hans födelsedag, har fin middag på bordet, tårta, presenter...hela baletten... på hans förra födelsedag hade jag sparat i månader för att köpa en ny cykel till honom...den kostade mig 4000 och jag är mammaledig så ni kan ju tänka hur lång tid d tar o betala...suck.. HAn säger bara att jag vet att sånt här är oviktigt för honom jag jag får väl vara taclsam för blommor o så...men som jag skrev hellre en myskväll m popcorn o film..

Han är hemma igen, han har dock pratat i tele med sin syster sen han kom hem för 1 timme sen

Ska vi byta, du och jag firar varandras födelsedag så kan våra karlar få vara ensamma och ofirade
Svar på tråden Idag är min födelsedag... Ensam ensam :(