• PinkCrocodile

Fick igår veta att jag är gravid! I vecka 30! PANIK!

Jag vet inte ens vart jag ska börja! Igår fick jag veta att jag är gravid, i vecka 30! På sistone har jag tänkt en del på att min mens har förändrats och blivit mindre än vanligt, men jag har fortfarande haft mens/blödningar så det är inget jag tänkt speciellt mycket på. Jag har alltid skrattat åt andra som inte fattat att dom är gravida, nu är jag i samma situation själv, helt sjukt! jag har gått upp ett par kg, men jag har absolut ingen bebismage och har inte heller känt sparkar (har tydligen moderkakan i framvägg). Jag är LIVRÄDD! GråterHur fan har jag kunnat gå så lång tid utan att fatta?! Jag har ju levt mitt vanliga liv med min son och druckit osv..
    jag är singel också och bara tanken av att behöva berätta det här för pappan får mig illamående! graviditeten med min son var enkel, men förlossningen var ett rent HELVETE!! har varit livrädd för att skaffa fler barn pga förlossningen...jag vet inte hur jag ska klara av det här! men jag har ju som inget val! 
    sedan jag fick veta det här igår har jag mest suttit och gråtit och oroat mig. jag har panik!
    FL är knappast den mest stöttande sidan genom tiderna, men just nu bryr jag mig inte...behövde bara skriva av mig..kanske finns någon med några kloka ord eller nåt... Rynkar på näsan

• Svar på tråden Fick igår veta att jag är gravid! I vecka 30! PANIK!
  • Mymemlan

Jag har väl inte så mkt mer att säga än lycka till, det kommer lösa sig, till det bästa! :) Ring ebn barnmorska på en gång, be att få prata med an aurorabarnmorska elr nått.. Dom är expert på förlossningsrädsla och så har jag läst någonstans. Finns säkert nån klok själ här som vet mer om det.

Grattis till bebisen och grattis till blivande storebror :)

• Anonym (SL)

Be att få prata med någon, en kurator el dyl. Det kanske kan vara skönt att ventilera dina tankar lite?

• Heleon

Stört! Jag har själv gått senaste dagarna och undrat om jag kan vara gravid, men det tror jag inte. Jag ammar sen 6 månader och har inte fått tillbaka mensen men det lustiga är att det känns som ett litet foster sparkar där inne.. precis som de första sparkarna som min son gav mig. Men vad jag vill säga är att du ska inte oroa dig över vad du druckit eller om du har rökt. Vissa gör både det ena och det andra genom hela graviditeten men får ändå helt friska barn, vilket iofs är underligt. Men det verkar inte vara så allvarligt som mvc vill påstå. Önskar dig all lycka till, det kommer gå jättebra!! :)

• jennnyberg

Oj..... vad knepigt det låter...jag sitter här hemma själv i vecka 30.....o min mage e gigantisk....detta e mitt andra barn oxå. Jag vet inte vad jag ska skriva. Kan inte för 5 öre föreställa mig hur du känner. Men hoppas att allt kommer att ordna sig iallafall!!

• Stinis Olsson

Oj, forstar att det maste vara en rejal chock for dig. Du har alltsa inte markt av nagra tecken under hela tiden och inte kant sparkar eller annat? Med andra barnet sa brukar man ju kanna av tidigare och det syns oftast tidigare. Jag forstar att det maste vara en helkonstig situation for dig. Hur gammal ar storebror och har du familj/vanner som staller upp for dig?

Iris 2oo9-12-o5 Lillebror 2o11-o3-o6
  • Jezamine

Läste i en kvällstidning att en tjej upptäckte i v 34 att hon var gravid

Jag är INTE avstängd
  • Lilla JJ

Åh grattis!

Vad är anledningen till att din förlossning inte var bra förra gången?

Hur tror du pappan kommer reagera?

Är själv ensamstående mamma så jag vet att du kommer att klara detta alldeles utmärkt.

Hur gammal är din son?

Mammas lille kille kom 100803
  • Stinis Olsson

Ja och gratulerar forstas! Solig

Iris 2oo9-12-o5 Lillebror 2o11-o3-o6
  • Memmii

Jadu, grattis får man väl säga. Tänk på dom som kanske inte kan få barn... och var glad över att du får ett litet mirakel till.
    Det kommer lösa sig. Lycka till!

• Anonym

min syster fick reda på att hon va gravid i v. 36 ( moderkaka i framvägg) väldigt överviktig innan, gick ner 12kg under tiden hon inte visste hon va gravid.

syndes inte då ja träffade henne då hon va i typ v. 30 och hon såg INTE gravid ut alls, bara sin tjocka mage hon alltid haft.

ja tror de går bra, be om stöd från släkt och vänner jag tror du kommer fixa detta!

Svar på tråden Fick igår veta att jag är gravid! I vecka 30! PANIK!