• Sells

Bada i badtunna?!?!

Hejsan!
    Undrar om bad i tunna. Har köpt en badtunna som vi tänkte inviga i nyårshelgen. Tror ni det är ok att bada i den då det endast är jag och min man, tunnan är rengjord å inga andra ska bad med oss. Vet att det är hög infektionsrisk över huvudtaget när man badar, men då är det ju kanske mycket folk och man kanske inte vet vad folk bär med sig. Men vad tror ni är det ok. Är nu i vecka 29.

• Svar på tråden Bada i badtunna?!?!
  • Majalaja

Oj, det hade jag inte tänkt på över huvud taget när jag och 12 andra badade i tunna i helgen! Nu var det visserligen väääldigt klorerat vatten så jag antar att det inte var någon fara. Då oroar jag mig mer över att det var så himla varmt i vattnet.

Jag vet inte om jag kan svara på din fråga, jag ahr faktiskt ingen aning, men jag har aldrig tänkt på att det skulle kunna vara farligt. Du har ju slemproppen som skyddar livmodern!

• listo

Den enda som kan råka ut för eventuella infektioner är du själv, eftersom
    bebisen är så otroligt väl skyddad av slempropp och fosterhinnor.

Jag skulle inte tveka att bada.

• Miim

Jag har fått klartecken från min svärmor (hon är spec BM) för att bada i tunna!
    Tydligen så är det enda vattenaktiviteterna man ska utvika, bubbelbadkar där ev strålar mot underlivet kan sätta i gång förlossningen i förtid. Bada på o ha så härligt!

• Sells

Tack för era svar! Då är det bara att börja ladda för att bada, längtar redan!!!//Sells

• lata kocken Johanna

Miim

det är väl såna massagebadkar som kan göra det? - de vanliga bubbelkaren (på badhus och så) har ju inte mycket till strålar

• mamman M

Jag badade tunna var å varannan dag då jag väntade sessan som är 9 mån nu!!Har åsså badat denna graviditet!!Visst har jag haft Urinvägsinfektion men tror faktiskt INTE det beror på badandet?Har haft det FLER ggr tidigare graviditeter och INTE badat!!SIMMA LUGNT!!!

Svar på tråden Bada i badtunna?!?!