• Anonym (Panik)

HJÄLP! Det känns som jag har något som sitter fast i halsen.

Det känns som att jag har något som sitter fast i halsen!
    Andas är inga som helst problem men svälja gör ont så jag håller på att bli tokig. Det gör ont ungefär jäms med nyckelbenen. Smärtan blir värre av sig själv ibland men finns där hela tiden. Det började i förrgår kväll och har bara blivit värre och värre och nu vet jag snart inte vad jag ska ta mig till.
    Är det tecken på någon förkylning som går nu eller kan det verkligen vara något som sitter fast där?
    Vad ska jag göra?!
    Snälla skriv vad ni tror eller om ni varit med om något liknande.

• Svar på tråden HJÄLP! Det känns som jag har något som sitter fast i halsen.
  • Anonym

Du kan mycket väl ha satt ngt i esophagus. kan du dricka vatten och svälja ner det uyan problem (bortsett från smärtan d)

• Anonym (Doktor Who)

Ring sjukvårdsupplysningen istället för att rådfråga att doktorer som finns på FB?!?

• Anonym

Men alltså, det är inte i svalget det gör ont? Eller?

• Anonym
    Anonym (Doktor Who) skrev 2011-01-29 22:27:24 följande:
    Ring sjukvårdsupplysningen istället för att rådfråga att doktorer som finns på FB?!?
    Detta är inte FaceBook kära du! ;)
  • Anonym (Panik)

Smärtan sitter ungefär vid "hålet" där nyckelbenen går ihop.
    Det känns trångt att svälja men det går att göra det, än så länge ska jag väl säga för det har bara blivit värre. =)
    Har en känsla av att de på sjukvårdsrådgivningen bara kommer att säga åt mig att åka på sjukhuset. Är ensam med våra barn (2,5 år och 7 mån) så vill inte åka i onödan.

• Anonym (EvolutioLotto)

Om du inte själv kan räkna ut att det i detta läge är lämpligt att ringa vårdupplysningen så får man väl se det som att fader Darwin markerat att du inte hör till vinnarna.

• Anonym

Blir det bara värre så hade jag nog åkr in. Kan vara en lungemboli.

Kom det i smb med mat eller spontant?

• Anonym
    Anonym (Panik) skrev 2011-01-29 22:32:47 följande:
    Smärtan sitter ungefär vid "hålet" där nyckelbenen går ihop.
    Det känns trångt att svälja men det går att göra det, än så länge ska jag väl säga för det har bara blivit värre. =)
    Har en känsla av att de på sjukvårdsrådgivningen bara kommer att säga åt mig att åka på sjukhuset. Är ensam med våra barn (2,5 år och 7 mån) så vill inte åka i onödan.
    Har du någon partner?
  • Anonym (Panik)

Spontant men från början gjorde det inte så ont så jag brydde mig inte så mycket om det mer än att ta en halstablett i tron om att det var en vanlig förkylning på G,

Men kan verkligen något sitta fast i halsen i två dygn? Igår åt jag som vanligt men idag har det varit en plåga att äta och dricka.

Svar på tråden HJÄLP! Det känns som jag har något som sitter fast i halsen.