För/nackdelar med Babytravel Amsterdam?
Vill veta vad ni tycker om denna vagnen.
Krav är 3hjul för att även kunna ta sig fram på vintern då det måste vara svängbara hjul. Ska vara lätt att köra och ta liten plats ihopfälld.
Vill veta vad ni tycker om denna vagnen.
Krav är 3hjul för att även kunna ta sig fram på vintern då det måste vara svängbara hjul. Ska vara lätt att köra och ta liten plats ihopfälld.
Köpte denna vagn för någon vecka sedan...bebisen kommer dock inte förrän i maj men har hunnit smygköra runt vagnen lite ändå... ;)
Först lite negativt som jag märkt..
*Som liggvagn måste du ta bort liggdelen(hårdliften) när du ska fälla ihop vagnen, den tar extra plats
*För att vagnen ska bli helt platt när den är ihop fälld måste du ta bort framhjulet
*Den är ganska krånglig att fälla ihop, du måste använda båda händerna och den är ganska klumpig att veckla ut igen..
*Det är ett mindre iq-test att byta sittdelen mot en liggdel och tar du bort sittdelen för en liggdel så får du en massa småplock som remmar osv som hör till sittdelen att hålla reda på (det blir inte bara en kompakt del)
*Sittdelen är inte vändbar så barnet måste åka framåt när du byter till sittvagn
Sen det positiva då
*Den är lätt att köra och känns mycket stabil trots att det är en trehjuling
*Liggdelen är lätt att ta av från vagnen med bara ett klick och har ett smidigt handtag att bära den i (skönt å kunna ta in liggdelen och lämna "skalet" i typ bilen eller om man inte ville köra in den och skita ner.)
*Sittdelen är snygg, smidig och barnet sitter fast säkert i bältet med gott om plats för huvudet när barnet bli längre
*Alla tre hjulen går lätt att ta av och det finns färgmarkeringar så man inte blandar ihop de olika hjulen
*Hjulen pumpas smidigt med en bilpump
*Den kostar bara ca 3000:- +900 för en liggdel
*Liggdelen har ett stöd under huvuddelen av madrassen, så barnet kan sitta upp med ryggstöd i liggdelen
*Man kan låsa framhjulet så att det inte är svängbart, vilket gör den lätt att köra på både asfalt och grusväg och snöslask...
Jag är mkt nöjd med vår vagn trots alla "fel" jag hittat... Den känns trygg och stabil och funkar det inte sen med att barnet sitter framåt i sittdelen så får jag väl komplettera med en annan sittvagn vilket känns ok eftersom jag inte lagt ner så mkt pengar på vagnen (andra vagnar kostar ju mellan 4500 och 7000