Något som sitter fast längre ner i halsen? snart 1åring som låter skitkonstigt! Röntga?HJälp!
Min snart 1åring, eller ja 11 ½ mån har nu i MINST 2- 3 månader hållt på med en konstig grej med halsen. Jätte svårt att beskriva, han harklar sig inte utan låter 100 ggr värre som att ngt sitter fast långt ner i halsen/lungan? Detta gör han flera ggr dagligen och det låter seriöst riktigt illa! Min tankegår antingen till att ngt sitter fast långt ner någonstans, astma eller ngt annat. Jätte svårt när man inte kan beskriva lätet men däremellan kan han även hosta eller öppna munnen stort o liksom "klökas". Har sökt vård för detta 2-3 ggr o det enda dom gjort är att tittat han i halsen och lyssnat på lungorna. Känns som man mest blir bemött som en nojjig första gångsmamma. Men det är flera i min närhet som inte alls är de som oroar sig i onödan som själva tycker det låter riktigt förjävligt. Jag blir ju jätte orolig! Har försökt härma hur han låter till läkarna men det är ju bra svårt. Nu har jag iaf spelat in det med min mobil och kommer gå på måndag igen o kolla upp detta och begära att det kollar upp det ordentligt den här gången. Jag skulle verkligen inte vara så på dom om jag inte trode ngt var seriöst fel.
Har mest fått höra av läkarna att det "nog" är ngn fix idé, men jag kan nästan garantera detta inte är en fix idé som han håller på med. Han har ju dessutom som jag upplever det svårt o svälja ibland eller att ha liksom lätt klöks, det kanske inte är förknippat med detta men bara en tanke.Hans läten låter som ngn blandning mellan att ngt sitter fast i lungan o krupphosta med en slags "heshet". Någon som känner igen detta kanske eller vet vad det kan bero på?
Känns förjävligt att man inte blir tagen på allvar av sjukvården när det är fler än jag som regarerar mycket på detta. Han är ju också väldigt gnällig och det skulle ju evrklgien kunna ha ett samband med detta.
Någon som vet vad jag kan försöka be om för undersökningar för att komma till rätta med problemet? Bäst vore väl om de röntagde så de ser att inget sitter fast ngnstans. Men då undrar jag, är det skadligt med röntgen på ngt sätt på småbarn? Har väl för mig att de inte gärna gör en sådan undersökning i första taget?
Tacksam för lite hjälp!