• Anonym

Barnmatsdieten?Hur funkar det?

Emotsäger mig alla predikningar om det är inte bra bla,bla,bla..Predika i en annan tråd i såfall!

Har hört om barnmatsdieten och undrar hur den funkar, hur man gör osv... Har någon provat det?Har det funkat?Hur länge körde du och hur mycket gick du ner?

• Svar på tråden Barnmatsdieten?Hur funkar det?
  • Linda1976

Du käkar väl 3-4 burkar om dan, och eftersom de innehåller extremt få kcal (eftersom de är tänkta till barn som väger sådär 8-12 kilo) så lär du gå ner. 

Tror inte det är så många vanliga människor som kör den, bara något retarderade bloggerskor. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Anonym

De äter barnmat för att det är lite kalorier i en burk... Alltså kan man bli mätt utan att få i sig många kalorier.

• Anonym (barnmat)

Ska också köra med barnmatsdieten nu.
    Men jag tycker faktiskt att barnmaten är god Tungan ute

Jag ska äta två burkar om dagen i en vecka, sen ska jag öka på lite eftersom.

• Linda1976

Hm, vore det inte bättre att köra en pulverdiet och få i sig all näring, än att dränera kroppen?

Cambridge eller vad som. Bättre, effektivare och hungerskänslorna försvinner. Det lär de INTE göra med 2 burkar barnmat. Det är såpass mycket kolhydrater att kroppen inte går in i ketos, du bränner muskler istället för fett och hungern kommer att bli jävulsk. Ett tips i all välmening. 

• Anonym

Har provat alla sorters av pulverdieter och bars, får kräkreflexer av dessa..Funderade på liposinol eller alli men känner ingen som provat dessa..Vill inte rasa jättemycket i vikt men jag behöver gå ner lite. Läkaren anser att jag inte är överviktig...Ligger 4 kg från att få reductil...

• Anonym (barnmat)
    Anonym skrev 2011-01-29 23:49:19 följande:
    Har provat alla sorters av pulverdieter och bars, får kräkreflexer av dessa..Funderade på liposinol eller alli men känner ingen som provat dessa..Vill inte rasa jättemycket i vikt men jag behöver gå ner lite. Läkaren anser att jag inte är överviktig...Ligger 4 kg från att få reductil...
    Alltså jag tycker.
    Det är din kropp ditt beslut.
    Jag vill gå ner 7 kg på kort tid därför ska jag köra med denna dieten.
    Pulvetdieter och sånt är fööör dyrt.

Min syster går på cambridgedieten nu. det har hon gjort sen i höstas.
    hennes humör är heelt åt helvete rent sagt ut. Hon kan bli sur för ingenting osv.
    Pulvet/pillerdieter är inte heller bra för kroppen.´och inte psyket heller.

Men men som sagt. Det är ju ens egna kropp och ens egna beslut.
    Så länge det inte går över till någon ätstörning eller så, så ser jag inget problem med det.

Självklart så ska man ju inte gå på barnmatsdieten länge isf!
    Lägg till sallad på sidan om så känns det inte så fjuttigt heller.
  • Linda1976

Jag dömer ingen, jag vet hur det är.

Men OM man väljer barnmatsgrejen, så ska man vara medveten om att kroppen går i svältläge, förbränner musker istället för fett, och lagrar allt den kan. Börja sen äta "normalt" och kroppen kommer att suga åt sig att för "det är bäst att passa på, man vet inte när nästa svältperiod infinner sig". Precis så reagerar kroppen. Det kan vara bra att känna till.

Läs på lite om lchf. Kör du fakirvarianten kan du rasa 10 kg på en månad - och äta GOTT och äta dig MÄTT. 

• Amy27

Vad sägs om bra kosthållning och träning?
    Du kommer säkert gå ner kilona snabbt men eftersom kroppen kommer ställa in sig på svält lär du gå upp allt + lite till så fort du återgår till vanlig mat.

• Anonym (barnmat)

Har en vän som började med lchf 1 januari.
    10 januari så hade hon gått ner nästan 7 kg.
    Så detta är kanske ngt för dig ts?

Jag har provat lchf, inget för mig.
    Känns som att jag får för mkt mat i mig och så mår jag dåligt över det.

Svar på tråden Barnmatsdieten?Hur funkar det?