Frk Svår skrev 2011-01-30 11:17:34 följande:
Jag kan varmt rekommendera en crosstrainer hemma. Har precis sltit ut min gamla men tänker inte skaffa en ny pga platsbrist samt att jag har ett gymkort

Huruvida det tar på bilringarna beror ju på hur mycket du använder den. Men den ger ju förbränning. Du kan ju inte punktförbränna fett dock...
Vad du ska köpa beror ju helt och hållet på prisklass och hur stort utrymme du har. Det finns små enkla varianter på tex Jula, Ö&B och Harald Nyborg osv som faktiskt är helt ok, i alla fall som nybörjarmaskiner. Det är ju onödigt att slänga bort flera tusenlappar på något man än inte vet om man kommer att använda. Nackdelen med hemmaträningsmaskiner är ju för många att de sällan används. Då tycker jag att det är bättre att köpa en billigare variant och sedan se om det är värt pengarna att köpa en dyrare och mer avancerad med program osv.
Hi, I think your comment is quite reasonable. I am considering to buy a small and simple cross trainer to start with it nad also it can fit in my small apartment. Do you happen to know that if the cheapest one is quite when you work out ? I see ÖB has one with price 999, they do not have demo machine. I am afraid if it make unpleasant noise that I can not use it at home since I am home with my babygirl. Thanks.