• MarLe71

Vilken crosstrainer för hemmabruk rekommenderar du?

Får inte fart på mitt gymmande och överväger starkt att inte förnya gymkortet utan lägga pengar på en Crosstrainer hemma istället.  Vilken rekommenderar du?  Rekommenderar du en överhuvudtaget?

Fördelen är ju att man kan träna när som helst även fast man är hemma med sjuk barn eller om det är snöstorm och det går att träna utan att missa favoritprogrammet på TV!

Vad ska vi välja??

Det sägs att det tar mycket på bilringarna runt magen, stämmer det?

Gabriel 2005 & Gustav 2007
  • Svar på tråden Vilken crosstrainer för hemmabruk rekommenderar du?
  • Frk Svår

Jag kan varmt rekommendera en crosstrainer hemma. Har precis sltit ut min gamla men tänker inte skaffa en ny pga platsbrist samt att jag har ett gymkort Huruvida det tar på bilringarna beror ju på hur mycket du använder den. Men den ger ju förbränning. Du kan ju inte punktförbränna fett dock...

Vad du ska köpa beror ju helt och hållet på prisklass och hur stort utrymme du har. Det finns små enkla varianter på tex Jula, Ö&B och Harald Nyborg osv som faktiskt är helt ok, i alla fall som nybörjarmaskiner. Det är ju onödigt att slänga bort flera tusenlappar på något man än inte vet om man kommer att använda. Nackdelen med hemmaträningsmaskiner är ju för många att de sällan används. Då tycker jag att det är bättre att köpa en billigare variant och sedan se om det är värt pengarna att köpa en dyrare och mer avancerad med program osv.

• Themis

Ingen, tyvärr.

Jag har i alla fall bara hittat smäckiga varianter för hemmabruk, mannen har släpat hem någon men det blev ju bara inte av att man använde den. Jag måste ha en gymmaskin där program och inställningar fungerar för mig så det blir kul och det inte känns som om skiten ska rasa bara man tar i lite.

• Mrs Statham

Ska man bara ha en enda maskin hemma så brukar det vara roddmaskinen som de flesta tränare och andra folk som vet vad de snackar om brukar rekommendera att man investerar i. 
    Den är verkligen en killer. Och de flesta roddmaskiner går ju att vika, trycka ihop och göra mycket mindre när man inte använder den.

• Victoris

Vi köpte en på team sportia för 4995 kr, en CT829 och jag tycker den är kanon. Tränade bort 11 kg och 15 cm i midjan med den på tre månader

Oscar 080709 och Matilda 091014
  • MarLe71

Wow !!  Låter fantastiskt!  Bara träning eller la du om kosten helt också?

Jag hoppas och tror att detta kan bli min räddning  - nu gäller det att hitta en som man trivs med!

Gabriel 2005 & Gustav 2007
  • Victoris
    MarLe71 skrev 2011-02-01 19:56:04 följande:
    Wow !!  Låter fantastiskt!  Bara träning eller la du om kosten helt också?

Jag hoppas och tror att detta kan bli min räddning  - nu gäller det att hitta en som man trivs med!
    Jag la om kosten också och tog lite mindre portioner, det funkade inte att äta som om man vore gravid fortfarande Jag tränade så gott som varje dag, ca 40 min=300 kcal varje gång.
    Oscar 080709 och Matilda 091014
  • EttTvåTre

Jag köpte en ET energetics 7.1 från intersport för 6600 kr - började träna 10 min varannan dag och kunde snabbt öka till 60 minuter varannan dag. -22 kg på 5 månader och jag tycker att min crosstrainer har varit värd varenda krona! :) Det som gör just min till en sådan bra crosstrainer är att steglängden är så lång eller hur jag ska förklara. På alla små maskiner så rör man knappt på benen - det går inte att ta ut en naturlig "spring"rörelse utan blir mest att man bara står och gnuggar låren mot varandra. Så jag rekommenderar varm min modell. Min är ett år gammal men tror man får en liknande idag för runt 5000. Hoppas du hittar en CT som passar dig. Lycka till!

• clairesally
    Frk Svår skrev 2011-01-30 11:17:34 följande:
    Jag kan varmt rekommendera en crosstrainer hemma. Har precis sltit ut min gamla men tänker inte skaffa en ny pga platsbrist samt att jag har ett gymkort Huruvida det tar på bilringarna beror ju på hur mycket du använder den. Men den ger ju förbränning. Du kan ju inte punktförbränna fett dock...

Vad du ska köpa beror ju helt och hållet på prisklass och hur stort utrymme du har. Det finns små enkla varianter på tex Jula, Ö&B och Harald Nyborg osv som faktiskt är helt ok, i alla fall som nybörjarmaskiner. Det är ju onödigt att slänga bort flera tusenlappar på något man än inte vet om man kommer att använda. Nackdelen med hemmaträningsmaskiner är ju för många att de sällan används. Då tycker jag att det är bättre att köpa en billigare variant och sedan se om det är värt pengarna att köpa en dyrare och mer avancerad med program osv.
    Hi, I think your comment is quite reasonable. I am considering to buy a small and simple cross trainer to start with it nad also it can fit in my small apartment. Do you happen to know that if the cheapest one is quite when you work out ? I see ÖB has one with price 999, they do not have demo machine. I am afraid if it make unpleasant noise that I can not use it at home since I am home with my babygirl.  Thanks.
Svar på tråden Vilken crosstrainer för hemmabruk rekommenderar du?