• destino

6åring som bråkar sen 2-3 år tillbax

Har svårt att vara en bra mamma just nu, i flera månader har jag försökt ge kramar, kärlek, vara ute med dottern, leka, dansa, allt vad hon tyckte om men hon skriker,gråter, bråkar...
    får hon inte som hon vill så slår hon sönder saker,vi pratar mycket med skol personalen innan med dagis och de tycker att hon är livlig, har bra fantasy och lite koncentrationssvårigheter, tex hon kunde läsa när hon var 4 nåt som hon själv lärde sig men nu kan hon knappt följa instruktioner...

Jag har ont i min mammahjärta, hur skall det gå???
    Är vi ute och reser eller annat så är hon som vanlig liten tjej med sina dåliga och bra dagar, men väl hemma då det inte händer mycket är hon annan flicka, hon kan gnälla 150 ggr om att jag lovat henne nåt som inte är sant eller att pappa sa så, fast pappa är på jobbet, och annat, sen så fort lillebror har somnat börjar hon skrika och vill väcka honom och kläma på honom, så jag blir rädd då hon gör det och jag frågar om jag får göra samma sak på henne då gråter hon att det gör ont, men att lillebror får ha  ont så han flyttar???
    Så alla pedagger säger att det är pga av lillebror men hon var så innan lillebror var i tanken.

• Svar på tråden 6åring som bråkar sen 2-3 år tillbax
  • Skanavia

Antingen har du misslyckats med uppfostran eller så har hon ADHD.

• destino
    Skanavia skrev 2011-01-30 11:35:02 följande:
    Antingen har du misslyckats med uppfostran eller så har hon ADHD.
    både väl, så TACK För bra råd
  • Skanavia
    destino skrev 2011-01-30 12:02:05 följande:
    både väl, så TACK För bra råd
    Ingen fara, glad att jag kunde vara till hjälp.
  • destino

någon mer som har nåt råd? inte bara ställa diagnos???

• Häpp

Det kan inte vara så att hon är understimulerad mentalt?
    Jag skulle ta kontakt med bup och höra om hon kan få komma och prata...dom kanske kan få fram om något stör henne.

Bara en tanke {#emotions_dlg.flower}

• destino
    Häpp skrev 2011-02-02 14:40:01 följande:
    Det kan inte vara så att hon är understimulerad mentalt?
    Jag skulle ta kontakt med bup och höra om hon kan få komma och prata...dom kanske kan få fram om något stör henne.

Bara en tanke {#emotions_dlg.flower}
    tackar,  skall göra det
  • destino

Tacka alla
     efter att ha läst mycket bra trådar på fl,och fått hjälp  från skolan, husläkare, rådgivare och familj så är situationen bättre, vi har tom varit och hälsat på folk !!!

Jag är så lycklig och glad, min dotter är också lycklig och vi pratar mycket,
    det går upp och ner men jag tror att vi är på bra väg nu...

Det är lite medicinsk orsak men ingen farligt, så alla är glada över en så positiv utveckling

TACKAR

• Häpp

Vad skönt för er {#emotions_dlg.flower} Hoppas att det fortsätter :)
    Kram

Svar på tråden 6åring som bråkar sen 2-3 år tillbax