Vad har ni gravida för sovställning ???
Vilken sovställning har ni gravida ???
Vilken sovställning har ni gravida ???
Bra fråga, för jag går under snart genom att bara kunna ligga på ett sätt...
Och det är på höger sida (höft. En kudde mellan knänen och en filt under magen..
Vänder jag mig till ryggläge mår jag illa direkt.
Och samma om jag vänder mig till vänster sida...
V 33+5 idag...
Men fyy! låter ju inte kul...
Jag har också problem med sovställning. Är i vecka 34...ligger mest på sidan. Så himla svårt det där! Så va lite nyfiken på hur ni sover
Jag ligger på mest på vänster sida med höger ben så högt upp mot magen jag kan (stöder på benet typ...). kan tänka mig att det ser ut som om jag ligger i framsida stupläge.... hahaha måste se kontigt ut med magen lite ihop klämd... men jag sover bäst så, ibland har jag även en kudde under magen, mest bara för att inte belasta ryggen så mycket...
Jag ligger på både höger och vänster sida men en amningskudden mellan benen.. Ligger även på rygg.. Fast INGEN av de ställningarna är bekväma Vaknar tusen gånger per natt av att jag måste kissa eller vända på mej. Går in i vecka 39 imon.
Hehehehe..jaa fyyy vad det är jobbigt nu den sista tiden!! Finns det dom som ligger på mage ???? ingen ställning är bra. Ligger jag på sidan får jag ont där...ligger jag på rygg blir det väldigt obehagligt efter ett tag...försöker man buffa upp med kuddar kan man inte röra sig! Hahahaha..aldrig blire bra :-P
Ja, och vända sig då man ser ut som en flodhäst är fan inte lätt det heller.
Jag stånkar som en jag vet inte vad varje gång jag försöker vrida mig lite i sängen! Haha!!
Jag brukar sova på mage under mina graviditeter. Detta trots stora magar. Hur det går till är lite oklart!
Jag sover på sidan med en liten kudde under magen, en stor kudde mellan knäna och en bakom ryggen. Sen e det ju att möblera om kuddarna varje gång jag vänder mig (som en strandad val) eller går o kissar vilket händer x antal ggr/natt.
Tillråga på allt så svettas jag som en gnu när jag ska sova o mannen tycker det e lite kallt att ha fönstret öppet jämt
jag saknar att få ligga på magen som jag annars alltid gör=( nu blir det på rygg men benen upp med kuddar under fötterna, först sen får jag andnöd, sånt tryck o sen astma på det=/ sen på nån av sidorna med kudde mellan knäna