• Anonym (Vänfast)

Hur hittar ni nya vänner?

Hur hittar ni nya vänner?

Jag har upptäckt att jag inte har kontakt med mina gamla vänner längre, och har inte lyckats fylla på med några nya vänner heller. Det är svårt att hitta fram till platser/tillfällen att träffa nya vänner, har inte några utåtriktade intressen som ger tillfälle att på ett lätt sätt träffa nya personer, och jag har inte heller några släktingar/syskon att umgås med, och eftersom jag känner få personer så blir jag sällan inbjuden till något. Hur har ni hittat era senaste/nyaste vänner?

• Svar på tråden Hur hittar ni nya vänner?
  • IsDimma

Vet inte var du bor men senaste kompisen hittade jag på citypolarna.se, kan vara något för dig om du bor i någon av de större städerna.

• Nyfiken gul

Jag flyttade 35 mil för snart 7 år sedan och jag har byggt upp en helt ny bekantskapskrets med bara MINA vänner via mitt arbete som jag fick när jag flyttade hit - jag jobbar på en stor ridskola. Och vi som jobbar där umgås även privat och det är många privatpersoner som har häst hos oss uppstallad och även där hittar man goa fina vänner att umgås med.

Sen sjunger jag i kör och har skaffat mig egna vänner via kören.

Min man och jag åker motorcykel och har också fått nya vänner genom att vi träffar andra likasinnade. Vänner som både är gemensamma och mina egna privata.

Sen har jag faktiskt dragit nytta av min mans kompisar och vänner och även släktingar - jag har skaffat mig en egen kontakt med dessa människor och fått egna kompisar bland dessa. Så jag måste inte släpa med mig maken bara för att åka och fika hos nån, för dom är ju mina egna vänner också.

Dessutom bor jag på en liten ort med knappt 2000 invånare så här känner man dom flesta och det gör umgängeslivet lite lättare förstås. Även om jag är hitflyttad så har jag inga problem att hitta egna privata vänner.

Sen har jag förmånen att ha fått vänner härifrån sajten också och det känns jättekul!  Det brukar finnas trådar för fika-träffar i nästan varje ort här i landet, så kolla runt lite här och följ med ut på en fika!

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym

Jadu, sånt där med vänner blir bara svårare ju äldre man blir... =/

Jag flyttade 40 mil för kärlekens skull för ca 1 år sen och vi umgås bara med hans vänner han hade innan.
    Jag har inte lärt känna någon som är min vän och min vän bara...
    Hans vänner är mysiga och vi har det bra men jag skulle vilja träffa någon som bara är min vän.

Det är inte så lätt..

• Anonym (samma här)

Jag har också svårt med vänner. Vet ej riktigt varför. är inte så utåtriktad, trivs i mitt eget sällskap, har mina syskon, och så..men en riktig vän, kompis, som man kan prata med om allt, fika med, lita på till fullt, umgås med, lyssna på, ha kul med, skvallra, byta hemligheter och ja , jag vet inte vad..Det skulle vara så kul!! Tyvärr har mitt lv kretsat kring barn, man, familj, syskon etc, så vänner har som hamnat i skymundan, nu när barnen är stora, syskon flyttat å gjort karriär, mannen känns lite tråkig, jobbet rullar bara på, ja , de är nu, man helt plötsligt kommer på, att en vän, ja de vore något. Lite sent att komma på det nu, osså bor man i en håla uppe i norrland....så det ska bli intressant att se här, hur man egentligen gör, för att våga, finna en vän!

• Nyfiken gul

kan tipsa om att vänner behöver inte nödvändigtvis vara den man tror....

jag är själv snart 34 år och min närmaste vän just nu är en 19-årig tjej...  Hon må vara barnslig och naiv men det går utmärkt att prata om känsliga ämnen och allvarliga ämnen - inom vissa områden är hon både klok och vuxen i sitt tänkande och det uppskattar ju jag givetvis... Ja visst kan man inte prata om allt, jag kan inte sucka över mina barn och trotsiga tonåringar.. men hon kan lyssna och vi kan framförallt prata och skoja och bara hänga över en kopp kaffe....

shopping förenar oss och vi har skitkul när vi är ute och shoppar tillsammans...

bara en tanke...

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Hur hittar ni nya vänner?