Är det normalt av vuxna män beter sig så här??
Alltså jag är så jävla förbannad och irriterad just nu så jag bara måste få skriva av mig.
Jag börjar fundera på om jag har fått tag på en otroligt omogen pojkvän eller om det kanske är så att väldigt många män beter sig så här hemma?
Vi har vart tillsammans i 6 och ett halvt år..Han är nu 31 år gammal..
Vi har haft ett skakigt och stormigt förhållande med mycket gräll, trots detta älskar jag faktiskt honom och vill leva med honom, jag har bara ett stort jävla problem med den här karln..Han beter sig som en tonåring, det går inte att diskutera med honom och det går inte att be honom om tjänster..
Både igår och idag så fick han rejäla sovmorgnar, vilket är helt ok eftersom han har jobbat hela veckan heltid, och jag har haft lite kortare arbetsdagar och senare pass än vad han har..Så inga problem.
Jag gick upp både igår och idag och städade först undan i vardagsrummet efter våra myskvällar med popcorn och film, jag diskade bort massor med disk igår, och fixade och donade i köket. Imorse städade jag och dammsugade av efter gårdagen, och han låg alltså och sov...
Eftersom vi aldrig gör något tillsammans så bestämde jag att jag och dottern skulle iväg till pulkabacken, och jag vill ju gärna att pojkvännen följer med.
Så jag gick in till honom där han låg och snarkade, klockan var halv 11..
väckte honom lungt och frågade om han ville följa med mig och dottern ut och leka lite, eftersom hon inte varit ute på hela helgen..
han tittar trött på mig och lägger huvudet under täcket och säger att han vill sova..
Jag - men klockan är redan ganska mycket och det skulle ju va kul om vi kunde göra något tillsammans den här helgen med dottern?
Han- MEN VAFAN, JAG VILL SOVA!! Låt mig vara, sluta tjata jag orkar inte höra!!! Och ja han skriker detta till mig.
jag blev riktigt jävla ledsen, och förklarade att han behöver inte skriva för jag har inte gjort något fel, jag ville bara att vi skulle göra något tillsammans..
Han säger då att jag kan gå för han orkar inte diskutera med mig..
jag går till affären med dottern och handlar sen kommer jag hem, då helt plötsligt vill han följamed och åkapulka..
Jätteglad blev jag!!
Väl hemma för en stund sedan..
Började jag tvätta i tvättstugan och medans jag väntade på tvätten lagade jag mat..
Går sen in i datorrummet (där han alltid sitter) och säger
- ikväll kan väl du ta och diska för jag gjorde det både igår och idag plus att jag städat båda dagarna efter vårs filmkvällar och grejjer
Han ser jävligt irriterad ut över att jag ens frågade.
Sen lutar han sig ut och tittar på disken i köket och rynkar i hop ansiktet
han- ja så nu kommer du att bygga på en massa disk som vanligt för att jag skall diska??
jag blev förbannad och sa att jag faktiskt gjort ganska mycket den här helgen och jag tycker inte att det är så jävla mycket begärt att han gör något.
han börjar då som vanligt och säga att jag kan gå för han orkar inte höra mitt tjat osv..
jag- kan du snälla bara ta disken ikväll??
han ser fortfarande besvärad ut över frågan
han- får se om jag orkar
jag. ja annars får du göra det imorgon.
Sen går jag och fortsätter laga mat, och som vanligt så sätter han på typ högsta volymen på datorn och spelar hårdrocksmusik och det gör han alltid när han är arg!
Han brukar även göra detta mitt under våra bråk, sätta på högsta volym så att han inte ens hör vad jag säger till honom..
Ursäkta men är det här normalt att en vuxen man på 31 år håller på så här?
fy fan vadjag är irriterad nu!