• Whoeix

Pågående MA, hur mycket blod är normalt?

Hej!

(varning för känsliga läsare)

Jag fick konstaterat MA i torsdags, då jag skulle vart i V9. Fostret skall ha dött i V7. På torsdags kväll började jag blöda, en stor geleklump kom ut ganska snart. På fredagen var blödningarna samma, kunde känna hur det "rann" ut när jag rörde mig. Ytterligare en klump kom ut, stor som en enkrona ungefär.
    Båda klumparna såg ut ungefär som svartvinbärs-gele. (ursäkta)

Jag blöder fortfarande, med småklumpar. Förut kom det ut något litet rosa, som inte såg ut som de andra småklumparna.
    Jag blöder mer än en mens, med klart blod. Även "slemmigt" blod som inte kommer till bindan, utan bara när ajg torkar mig.

Hur mycket skall man blöda innan det är farligt? Det rinner inte ur mig, men jag kan känna ibland hur det kommer blod.

Byter binda ganska ofta, inte för att de "fylls" helt och hållet, utan för att jag vill ha koll på hur myket blod det egentligen kommer.

Mår inte dåligt i övrigt, är förkyld sen innan, så har ont i halsen och är snorig. I övrigt känner jag mig pigg och som vanligt.

Är orolig över hur mycket, och hur länge, man skall blöda efter ett MA dock.

Tack för svar! :D

• Svar på tråden Pågående MA, hur mycket blod är normalt?
  • Anonym (pain)

Låter tyvärr inte som att allt kommit ut, när jag fick missfall rann de blod som om jag skulle kissa, fick gå med blöja, en stor natt binda rann de igenom på under 10 min, klumpar stora som handflatan, flera stycken och smärta utav bara tusan!
    Skulle jag vara du skulle ja fixa så jag har smärtstillande hemma, blödde lite mer än mens i 2 dagar innan de verkligen kom jag.
    Du märker när de kommer för de gör ONT! inte meningen att skrämma dej men vill förbereda dej..

Hoppas de går smidigt för dej, mej tog de 2 veckor för innan de kunde säga att de va över på VUL, då hade ja gått många veckor med ett dött "foster".
    Sen blödde jag i kanske 2-3 veckor, mindre än mens.

Detta är några månader sen och nu är jag gravid igen :)
    Så de kan gå fort att bli gravid igen.

• Whoeix

Hej!

Tack för ditt svar!
    Hade ont i ländryggen och tjejjmagen i fredags, det satt i en timme ungefär. Jag tog en ibumetin och då dämpades det. (skönt nog)
    Nu värker det till litegrann i tjejjmagen till och från. 

Jag vill bara att det skall vara över, det är ju inte direkt trevligt att gå och blöda såhär. Man blir ju orolig, blöda mycket är ju aldrig bra! :S

Blödde du såpass mycket i två dygn? Hur kändes det när allt kom ut?

Och GRATTIS till graviditeten nu! {#emotions_dlg.flower} Va härligt för dig! :D

• Pimpinellan

Jag störtblödde under några timmar, var inge nide´alls att ens resa sig från toastolen,det bara forsade! Dagen efter rejält,sen som vanligt mens i några dar och sen eviga småblödningar i två veckor. Allt var dock ute på efterkollen en vecka efter det värsta kom ut. Finns ingen regel för hur mycket man "ska" eller "får" blöda. På efterkollen ser de om allt är ute. Blöder man jättemycket en vecka får man dock kolla upp sig eller om man blir riktigt yr Då kanske man förlorat för mycket blod,men det är ovanligt vid så tidiga missfall.

• Whoeix

Återkoll? :O
    Det har jag inte hört något om.
    Ska ringa sjukvårdsupplysningen imorgon och höra vad de säger.

Yr är jag inte, mår inte heller dåligt i allmänhet. Bara förkylningen.
    hmm.. 

• Pimpinellan
    Whoeix skrev 2011-01-30 17:24:48 följande:
    Återkoll? :O
    Det har jag inte hört något om.
    Ska ringa sjukvårdsupplysningen imorgon och höra vad de säger.

Yr är jag inte, mår inte heller dåligt i allmänhet. Bara förkylningen.
    hmm.. 
    Det är väldigt viktigt att göra en koll just för att se att allt är ute. Annars finns risk för infektion. Ring dit där de upptäckte ditt MA eller direkt på gyn.
  • Anonym (pain)
    Whoeix skrev 2011-01-30 17:04:51 följande:
    Hej!

Tack för ditt svar!
    Hade ont i ländryggen och tjejjmagen i fredags, det satt i en timme ungefär. Jag tog en ibumetin och då dämpades det. (skönt nog)
    Nu värker det till litegrann i tjejjmagen till och från. 

Jag vill bara att det skall vara över, det är ju inte direkt trevligt att gå och blöda såhär. Man blir ju orolig, blöda mycket är ju aldrig bra! :S

Blödde du såpass mycket i två dygn? Hur kändes det när allt kom ut?

Och GRATTIS till graviditeten nu! {#emotions_dlg.flower} Va härligt för dig! :D
    2 dygn innan de kom blödde ja som kraftig mens typ, bytte väl tampong var 3dje timme kanske.
    På morgonen efter promenad me hunden började de bara rinna, gick bara in i duschen med kläderna på då jag hade 4min hemifrån när de började, jag va helt nerblodad på de minutrarna, gjorde inte så hemskt ont första gången men den var som kraftiga mensvärks kramper, när de gav sej va ja helt slut! blödde nästan inget, vilade ett par timmar så började det som värkar, krampade var 10onde minut sen oftare och oftare, då tog ja smärtstillande, innan de kom hade jag ju som "värkar var 30onde sekund, de va hemskt, så började det störtblöda igen, satt på toa eller låg i duschen..

Sen trodde ja de va helt över, blödde ett par dagar efter och hade lite mensvärk, sen gav sej allt, precis en vecka efter första omgången vaknade jag tidigt tidigt på morgonen av att ja drömde att ja hade så JÄVLA ont i ryggen, när ja vaknade badade jag i blod och hade så ont så kunde varken stå,sitta eller ligga, skulle åka till akuten men kunde inte för ja kunde inte röra mej, när de hade släppt åkte vi dit och jag hade då 2cm slemhinna kvar, fick abbortpiller och smärtstillande me mej hem, men inget kom sen bara försvann de av sej själv för nästa gång ja va på sjukhuset var det bara 6mm kvar.

Tack! hoppas på att de går bra denna gång{#emotions_dlg.flower}
  • JennyLS

Tror som alla andra att det inte finns regler, det beror på hur långt gånger är var och hur din kropp gör. Allt på en gång eller i omgångar.

Jag fick konstaterat MA i fredags efter att jag blödde lite i torsdags. (Dött i vecka 8, gick till vecka 11+)
    Skulle in igår för att ta tabletter för att avsluta det hela men i lördags fick jag ondare och ondare och under 1 timme kom "värkarna" med några minuters mellanrum. Och gjorde ONT!
    Plötsligt knäppte det till och jag fick sitta på toa där flera stora klumpar och massa blod kom ut.
    Det tog ca 15-20 minuter och sen försvann smärtan och jag blödde mindre på en gång. Kunde lätt ha binda som jag bytte då och då.
    Var in på koll igår för att se att allt var ute och fostret var ute men det fanns ganska mycket slemhinna kvar (12mm, den är ca 10 vid vanlig mens) som antingen kommer allt på en gång eller i omgångar men läkaren trodde det skulle vara över om ca 1 vecka.

Just i detta nu får jag ondare och ondare så jag hoppas det är över snart och allt ute.

Läkarens råd till mig som jag direkt kan ge till dig är att om det börjar blöda mycket och göra jätteont en gång till ska du in på koll.

Kollen för att se om allt är ute är viktig, de sa de till mig också. Så ring.

Beklagar ditt MA och hoppas allt går bra!
    Sen hoppas jag vi ses i nåt gravidforum!

KRAM!

• Anonym (6 år sedan)

Hej!

Jag fick missfall i vecka 6. Jag hade vanlig mensblödning från morgon till eftermiddag. Då fick jag otrolig smärta som varade i en timma. Sedan kom det ut en klump med blod och allt annat. Efter det kändes det bättre. Dagen efter var jag på kvinnokliniken och de konstaterade att allt kommit ut.

Efter det fick jag ingen mens för jag blev gravid....

Kram och hoppas du mår bra snart igen!

Svar på tråden Pågående MA, hur mycket blod är normalt?