• mycat81

Behöver laga en avsliten silverkedja. Vart vänder jag mig?

Jag skulle vilja veta vart man kan laga en silverkedja.

Min son har olyckligtvis råkat slita av sig sitt halsband och jag känner mig så himla ledsen då det var en favorit hos oss båda

Har försökt kolla med Guldfynd och andra ställen men inte fått nån klarhet i om de kan åtgärda sådana grejer eller om de bara säljer halskedjor.

Pris?

Jättetacksam för svar!

• Svar på tråden Behöver laga en avsliten silverkedja. Vart vänder jag mig?
  • Kan inte bli bättre än såhär

Du går till en guldsmed såklart, finns massor men inte de stora kjedjorna som guldfynd då.

• mycat81

Vet du vad det kan kosta på ett ungefär?
    Jag menar om det är billigare att köpa en ny kedja?
    Detta var en väldigt tunn kedja och är det väldigt dyrt att laga kanske det är bä'ttre att köpa en ny tjockare kedja så det inte upprepas fler gånger...

• Kan inte bli bättre än såhär

jag har ingen aning men de är ju billiga så jag hade nog köpt en ny och som du säger en lite tjockare

• charmmiss

guldfynd/albrekts/hallbergsguld tar oxå emot lagning av smycken, men det kan löna sig att jämföra priserna.
    är det en tunn silverkedja lönar det sig nog inte att laga den. De nämnda butikerna tar ca 300kr att laga en kedja.

• Tattyn

Är det en vanlig enkel kedja som det händer ett smycke i? I så fall är det billigare att köpa en ny än att laga, ska du prompt laga kedjan får du räkna med minst 250-300:- för det och en vanlig enkel siverkedja går att köpa från 50-60:-

Svar på tråden Behöver laga en avsliten silverkedja. Vart vänder jag mig?