dubbelmagen skrev 2011-04-20 10:03:45 följande:
Hej Hellora!
Jag har också två livmödrar. Jag har dessutom två livmoderettappar och en skiljevägg i slidgången, hur är det för dig? Jag och min sambo har försökt få barn i drygt två år utan resultat och har nu precis påbörjat en utredning. Det är lite frustrerande att alla säger olika saker. Vissa säger att det är svårare att bli gravid aftersom spermierna måste "hitta rätt", andra säger att det inte är det. Vissa säger att man troligtvis måste förlösas med kejsarsnitt om man blir gravid, andra säger att det inte borde vara annorlunda än för andra. Vissa säger att det är bättre med två separata livmödrar än att ha en livmoder med en skiljevägg, eftersom hjärtformen som då är vanlig, ökar risken för missfall.
Jag har googlat mycket och frågat mycket och blir nog aldrig riktigt klok men om du vill ha ett bollplank så finns jag här
Förhoppningsvis blir jag gravid snart och då får vi se hur det går

Jag hade precis lika som dig...
Två livmodertappar och skiljevägg i slidgången...
Skiljeväggen brast som sagt vid min andra förlossning som var min första vaginala förlossning.
Tror inte att en enda läkare har kunnat svara på mina frågor heller om denna "missbildning":
Men med tre barn, har jag provat alla slags förlossningar. Första flickan planerat snitt, andra flickan född vaginalt på BF dagen, tredje barnet... En pojk valde att kika ut alldeles för tidigt, också vagnialt.. MEn alla tre lever de och mår bra nu. :)
Så jag ska hålla alla mina tummar för att ni snart lyckas plussa, och att utredning går som den ska! :)