• Adelaide84

Vill Bli Rektor/Skolchef (Utbildning?)

Hej! Som rubriken lyder så vill jag blir rektor/skolchef och undrar vad för utbildning som krävs samt var den utbildningen finns? Jag studerar just nu pedagogik för att "lägga grunden" men rektor är just det jobbet jag SKA ha i framtiden!

• Svar på tråden Vill Bli Rektor/Skolchef (Utbildning?)
  • Kayn

Det är väl många som är lärare som sedan blir rektorer? Eller kanske att man har någon form av PA-utbildning. Prata med SYOkonsultenten istället, där blir det nog bättre svar

Mamma till Wilhelm 070114 & liten i magen bf februari 2011
  • Linda1976

Nej nej! Gör det inte - det är ett helvete Arga föräldrar som ringer hem kvällstid, lärare som bråkar internt som småbarn och aldrig är nöjda och orimliga ekonomiska förutsättningar. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Göteborgstjej

är själv lärare- undrar om inte rektor är det jobbet jag skulle vilja ha minst av alla jobb i hela världen. FY för att jobba under de ekonomiska förutsättningarna... Hela tiden kämpa i motvind under orimliga förhållanden. Och dessutom allt det som Linda1976 nämner.

• quilla

Det har inte funnits särskilda utbildningar, men jag tror att Stockholms ska/har startat upp en.

• Adelaide84

Någon måste ju även ha det jobbet. Jag vill vara rektor på en förskola och vara med att skapa förutsättningar kring barn och lärare! Jag väljer att växa som pedagog och sedan chef.

• Sjuan