• Anonym (vanilj)

Vad är vaniljsex?

Ja, som frågan lyder. Vad är vanilj och vad är inte? Jag inbillar mig att jag och sambon inte är helt fast i vaniljträsket men vi kanske är jäkligt mycket vanilj? Så vad är eran definition?

• Svar på tråden Vad är vaniljsex?
  • Twiist3d

När jag hör ordet vaniljsex så tänker jag på missionären och "alldagligt sex". Hehe Tungan ute

• BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Från wikipedia:
    Vaniljsex är en term för sex som inte är sexuellt avvikande från sociala normer. Vaniljsex tar sitt namn från vaniljglass, då det är en av de vanligaste smakerna på en glass. Enligt definitionen ska det vara två parter som har sex utan att göra något som avvika från det som anses normalt. Till vaniljsex räknas bland annat vanliga samlag i missionärsställningen och oralsex.

Precis så tycker jag.

• Anonym

missionären, rida, skeden. mjukt, långsamt och tråkigt.

• Anonym (vanilj)

Aha....så om man även praktiserar analsex och fisting så har man åtminstone lite strössel på vaniljglassen då? Och långsamt och mjukt är väl inte standarden här hemma...

Fast vi ägnar oss inte åt någon BDSM, trekanter eller så....(inget jag vill heller)

• BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå
    Anonym (vanilj) skrev 2011-01-30 21:55:22 följande:
    Aha....så om man även praktiserar analsex och fisting så har man åtminstone lite strössel på vaniljglassen då? Och långsamt och mjukt är väl inte standarden här hemma...

Fast vi ägnar oss inte åt någon BDSM, trekanter eller så....(inget jag vill heller)
    Analsex börjar bli lite smygvanilj, fler och fler kör ju med det. Men fisting är definitivt inte vanilj.
  • Anonym (kol)

När man har sex och smörjer in varandra med vaniljsås

• Anonym (vanilj)
    BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2011-01-30 21:56:50 följande:
    Analsex börjar bli lite smygvanilj, fler och fler kör ju med det. Men fisting är definitivt inte vanilj.
    Ja, det har du nog rätt i....roligt prd förresten, smygvanilj
  • Anonym (vanilj)
    Anonym (kol) skrev 2011-01-30 21:57:43 följande:
    När man har sex och smörjer in varandra med vaniljsås
    Njaaaeeee.....
  • Anonym

Jag som trodde att man hällde nån vaniljsås på varandra... nu blev jag besviken... =)

• Anonym (vanilj)
    Anonym skrev 2011-01-30 22:15:37 följande:
    Jag som trodde att man hällde nån vaniljsås på varandra... nu blev jag besviken... =)
    Men det är helt OK att prova det oxå men då ska det vara sås på äkta vaniljstång!
  • Norrlandslust

Jag gillar iden om vaniljsås och kanske lite vaniljglass, kan vara riktigt mysigt med något kallt under stundens hetta! Efter att ha läst inlägget började jag fundera mycket vad jag tycker om vaniljsex och vad jag anser det är. Slutade med att jag skrev ett inlägg i bloggen om det - kolla gärna: http://norrlandslust.wordpress.com/

• Anonym (Vanilla)

Det som är spännande med ordet vaniljs ursprung är att det kommer från latinets vagina. Det beror på utseendet hos orkidén. Alltså vaniljsex=vaginalsex.

• dirty88

med vanilj-vadsomhelst menar man alldagligt, vanligt, standard osv. Vanilj är den vanligaste glassmaken. 

Det här är första dagen på resten av ditt liv
    /Dirty88

• tonja

Jag vet vad vanlijsex är. Det finns inte. Det är ett begrepp någon har hittat på för att få sin partner att känna sig tråkig som vill göra saker i sängen som den tycker är skönt. Om sex är till för att glädja och njutas så glöm dessa trista normer. Med en partner upptäckte jag att missionären kunde föra kvinnan till himmelska höjder fast jag inte uppskattat den de första 20 åren av mitt sexliv. Gör det som passar just era kroppar och smaker och sluta stoppa in sköna handlingar i fack som tråkigt=vanligt. Det spelar väl ingen som helst roll vad grannen gör. Släpp loss genom att vara lyhörda och receptiva. Mmm

• Anonym (Yes! Yes! Yes!)
    tonja skrev 2016-04-04 20:25:37 följande:

Jag vet vad vanlijsex är. Det finns inte. Det är ett begrepp någon har hittat på för att få sin partner att känna sig tråkig som vill göra saker i sängen som den tycker är skönt. Om sex är till för att glädja och njutas så glöm dessa trista normer. Med en partner upptäckte jag att missionären kunde föra kvinnan till himmelska höjder fast jag inte uppskattat den de första 20 åren av mitt sexliv. Gör det som passar just era kroppar och smaker och sluta stoppa in sköna handlingar i fack som tråkigt=vanligt. Det spelar väl ingen som helst roll vad grannen gör. Släpp loss genom att vara lyhörda och receptiva. Mmm

Jag bara älskar ditt svar och håller helt med.
Svar på tråden Vad är vaniljsex?