• Beatrissan

Mvc i Göteborg/Torslanda/Öckerö

Har googlat runt för att hitta nåt mvc som kan passa....
    Bor i Torslanda och borde naturligt vända mig till deras mvc, någon med erfarenhet från Torslanda mvc? Jag har läst en hel del negativa upplevelser därifrån och är därför väldigt osäker....
    Öckerös mvc? ligger ju inte så långt hjärifrån heller och kan tänka mig det också!?

Någon som har lite erfarenhet av dessa två, eller tips på annan bra som tex  bmg, mama mia osv...?

Vad ska man tänka på när man väljer? är helt ny på det här området...
    Berätta gärna, behöver snart bestämma mig....

• Svar på tråden Mvc i Göteborg/Torslanda/Öckerö
  • kajsalisa

Jag har gått på bmg och är supernöjd. Kändes väldigt ledigt och avslappnat, men proffsigt på samma gång. Fördel också att det finns möjlighet till ultraljud där så att du slipper åka iväg till Östra för att göra det. Däremot vet jag att dom har ganska fullt, så du måste nog kontakta dom tidigt för att ens ha en chans att komma in.
    Lycka till!

• kajsalisa

Förlåt, svarade ju bara på en av frågorna.
    Vad som är viktigt att tänka på? Hm... För mig var närhetsprincipen viktig. På slutet träffar du barnmorskan ofta, och då är det skönt om det är smidigt att ta sig dit, antingen från hemmet eller jobbet.
    Sen är det givetvis viktigt att träffa nån som man känner sig nöjd och bekväm med, men det kan man ju aldrig veta innan. Tveka inte att byta barnmorska om er personkemi inte stämmer...

• Beatrissan
    kajsalisa skrev 2011-01-31 00:52:22 följande:
    Jag har gått på bmg och är supernöjd. Kändes väldigt ledigt och avslappnat, men proffsigt på samma gång. Fördel också att det finns möjlighet till ultraljud där så att du slipper åka iväg till Östra för att göra det. Däremot vet jag att dom har ganska fullt, så du måste nog kontakta dom tidigt för att ens ha en chans att komma in.
    Lycka till!
    kajsalisa skrev 2011-01-31 00:57:34 följande:
    Förlåt, svarade ju bara på en av frågorna.
    Vad som är viktigt att tänka på? Hm... För mig var närhetsprincipen viktig. På slutet träffar du barnmorskan ofta, och då är det skönt om det är smidigt att ta sig dit, antingen från hemmet eller jobbet.
    Sen är det givetvis viktigt att träffa nån som man känner sig nöjd och bekväm med, men det kan man ju aldrig veta innan. Tveka inte att byta barnmorska om er personkemi inte stämmer...
    Tack för ditt svar... Har dem inte ultraljud på mvc torslanda/öckerö?
    På tex mvc Munkebäck vet jag att de har maskinerna och gör ul, är det inte samma överallt?
    Har de föräldragrupper på bmg?  
  • kajsalisa

Vet inte hur det är i Torslanda, det enda jag vet är att få mvc har den utrustningen och att man får åka till Östra för UL.
    Bmg har sin föräldrautbildning i aulan på KK på Östra, fast det är mer öppna föreläsningar snarare än en mindre föräldragrupp...

• sarsparis

nu har du säkert redan valt mvc, men vi valde bort torslanda just för att jag hört så mycket negativt om dom. Går på Brämaregården och där är det jättebra. Man får göra vul om man önskar och bm är väldigt gulliga och omtänksamma.

• Caroline

Jag bor på fotö och går hos Öckerö, där är dom super bra! Är ganska litet så det blir väldigt personligt :) Båda barnmorskorna är väldigt trevliga och läkaren är SUPER! Glad 
    Man får hjälp på en gång när man ringer och det tycker jag betyder väldigt mycket!

• Beatrissan
    sarsparis skrev 2011-02-17 11:34:42 följande:

nu har du säkert redan valt mvc, men vi valde bort torslanda just för att jag hört så mycket negativt om dom. Går på Brämaregården och där är det jättebra. Man får göra vul om man önskar och bm är väldigt gulliga och omtänksamma.

Ja nu har jag ju balt Torslanda tillslut, tycker faktiskt inte alls det var så dåligt som många säger..
    Har en jättetrevlig BM som hittils är mycket empatisk och förstående, har fått tid för vul, det erbjuder dom tydligen alla förstaföderskor här, nej jag tror det blir bra faktiskt, känns ju praktiskt att ha så nära också....
    Caroline skrev 2011-02-17 11:37:35 följande:
    Jag bor på fotö och går hos Öckerö, där är dom super bra! Är ganska litet så det blir väldigt personligt :) Båda barnmorskorna är väldigt trevliga och läkaren är SUPER! Glad 
    Man får hjälp på en gång när man ringer och det tycker jag betyder väldigt mycket!
    Va väldigt sugen på att välja samma som du, men då måste jag åka färja varje gång, även om det är närmre eller lika nära går det fortare till torslandas :)
    Har dom roliga föräldragrupper där ute?
  • Caroline

Har inte börjat med föräldragrupp än, den är under planering :) Men jag ska till BM 1/3 igen så då kanske jag får veta! Men hoppas att du blir nöjd med T-landa iaf :)

Svar på tråden Mvc i Göteborg/Torslanda/Öckerö