• Oh yes

Bugaboo Frog - är det en bra vagn??

Hej!

Har span på en frog som jag tycker verkar fin men jag har ingen som helst erfarenhet av Bugaboo. Sist jag hade barnvagn körde jag runt på en gigantisk EM duo Edge och de kan inte riktigt jämföras
    Vi är på jakt efter en liten, smidig vagn och det verkar ju frogen onekligen vara.

Ni som har en sån - vad har ni för erfarenhet av dem??? 
    Är det lätt att hitta reservdelar till dem?

Tack på förhand!!!!!

• Svar på tråden Bugaboo Frog - är det en bra vagn??
  • finbusen

Jag har en frog och är helnöjd! 
    Tror inte det är svårt att hitta reservdelar eftersom Cameleon's delar passar även frog.

Vet att man kan köpa nytt chassi via kidzshop, kanske finns andra delar man kan köpa. Maila och hör!

• Armani

Vi har oxå en Frog och är verkligen hur nöjda som helst
    Lite synd är det dock att man måste plocka av sitt/liggdelen innan man fäller ihop chassit, det hade varit smidigare om man hade kunnat fälla ihop den direkt men det går bra ändå tycker vi. Vill du absolut ha ett justerbart handtag så är ju Cam bättre isf, själv tycker jag att det inte behövs även fast det skiljer 30 cm på mig och sambon, det går lika bra att styra för bägge två ändå (och dessutom slipper vi oroa oss för glidande teleskophandtag) 

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Oh yes

Tack för svaren!!
    Har alltid innan sagt: aldrig Bugaboo! Bara en vagn för trendnissar som ser den som en statuspryl men nu har jag ändrat mig. Det verkar onekligen vara mycket bra vagnar (snygga också)  så jag får sälla mig till trendnördarnas skara

Måste man ta av sitt/liggdel på Cam också innan man fäller ihop chassit? Vi är lite inne på att vi kanke måste ha reglerbart handtag eftersom vi är långa båda två. (Maken är 1.90cm). Ni som har en frog : hur långa är ni och hur högt upp är handtaget?
    Många frågor

Har kikat på blocket och jösses vilket utbud det är i stockholmstrakten jämfört med här i skåne. Stor prisskillnad okcså.

• Armani
    Oh yes skrev 2011-02-01 08:03:07 följande:
    Tack för svaren!!
    Har alltid innan sagt: aldrig Bugaboo! Bara en vagn för trendnissar som ser den som en statuspryl men nu har jag ändrat mig. Det verkar onekligen vara mycket bra vagnar (snygga också)  så jag får sälla mig till trendnördarnas skara

Måste man ta av sitt/liggdel på Cam också innan man fäller ihop chassit? Vi är lite inne på att vi kanke måste ha reglerbart handtag eftersom vi är långa båda två. (Maken är 1.90cm). Ni som har en frog : hur långa är ni och hur högt upp är handtaget?
    Många frågor

Har kikat på blocket och jösses vilket utbud det är i stockholmstrakten jämfört med här i skåne. Stor prisskillnad okcså.
    Så sa jag oxå i början, men nu är man fast

Ja det är samma på Cam då man ska fälla ihop den. Har man ett stort bagage eller kan lägga sitt/liggdelen på nåt annat bra ställe medan man fäller ihop chassit spelar det ju ingen större roll kan jag tycka, det är snarare att kanske blir tvungen att lägga sitt/liggdelen direkt på backen medan man fäller chassit som jag tycker är synd. För man vill ju inte gärna lägga chassit med dyngiga hjul och allt ovanpå sitt/liggdelen, som det ju blir om man lägger in i bagaget eftersom. Men för oss funkar det som har ett stort bagage iaf, då kan dom ligga jämsides om det är så

Jag är 1,53 och sambon är 1,83 och ingen av oss har stört sig på handtaget. Har vagnen ute i garaget just nu men om ingen annan kan mäta så kan jag fixa det sen då lilleman sover sin fm-lur
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
Svar på tråden Bugaboo Frog - är det en bra vagn??