• wantababy

vad betyder krediterat??

jag köpte en reservdel till min bil från laga.se
    den var trasig och jag mejlade LAGA direkt ang om retur, fick senare till svar:

Hej!

Vi har nu krediterat fakturan, för delen som var trasig.
    Ni behöver inte returnera delen.
    Välkommen åter!

Med Vänlig Hälsning
    Lagagruppen AB

Vad menas??
  • Svar på tråden vad betyder krediterat??
  • luckyme83

krediterat betyder väl att du har fått tillbaka pengar på ett eller annat sätt
    alltså har de dragit av någon summa på fakturan du skulle betala

• Nickan10

Det betyder att du inte behöver betala den fakturan, eller den del av fakturan som rörde den trasiga delen. :)

• Mrs Statham

Debitera är motsatsen till kreditera, alla bör känna till att debitera betyder belasta/fakturera=> Skuld.
    Kreditera är alltså motsatsen till detta= tillgodoräkna/gottskriva=>tillgång 
    http://www.synonymer.se/?query=kreditera

Med andra ord menas brevet:
    Hej!
    Du behöver inte betala för den trasiga delen (alt. ska få tillbaka pengar för den)
    Du behöver inte skicka den trasiga delen till oss.
    Välkommen åter!

Med vänlig hälsning
    Lagagruppen AB

• Viktor 355

N

Mrs Statham skrev 2011-01-31 14:53:32 följande:
    Debitera är motsatsen till kreditera, alla bör känna till att debitera betyder belasta/fakturera=> Skuld.
    Kreditera är alltså motsatsen till detta= tillgodoräkna/gottskriva=>tillgång 
    www.synonymer.se/

Med andra ord menas brevet:
    Hej!
    Du behöver inte betala för den trasiga delen (alt. ska få tillbaka pengar för den)
    Du behöver inte skicka den trasiga delen till oss.
    Välkommen åter!

Med vänlig hälsning
    Lagagruppen AB
    nu vet jag!!  tack. fått nästan likadant från iphone-se.se
  • DI1

jag hade en telefon och mobil bredband hos tre förr 2,5 år sedan
    jag blev bedragen av de ofta, fick höga och dubbla fakturor hela tiden
    när jag ringde och sa upp mitt abonnemang och efter 3 månaders slut skickade de fortfarande fakturor till mig trots att jag var inte kund hos de längre tvingade de mig att betala ändå efter att jag polis anmälde de fick jag rätt äntligen
    3 operatör är skit och bedrar folk!!!

• Estocolmo09

Jag har ett tv abonnemang hos com hem jag ville avsluta med det men de sa gill mig di kan få 6 månader gratis helt gråtis från den här månaden men jag fick ändå betala hela beloppet den här månaden.

• sportpappa
    Estocolmo09 skrev 2014-10-04 00:39:01 följande:

Jag har ett tv abonnemang hos com hem jag ville avsluta med det men de sa gill mig di kan få 6 månader gratis helt gråtis från den här månaden men jag fick ändå betala hela beloppet den här månaden.

Det kan vara en definitionsfråga eller så har det blivit fel så prata med dem. De kan se i sina system vad ni kommit överens om och vad som ligger inlagt.
    Skillnaden kan vara i formuleringen: "Från och med den här månaden" eller "Från den här månaden".
Svar på tråden vad betyder krediterat??