• Perry the Platypus

Vad ska jag sälja min Buga Cam för?

Vi köpte vagnen ny i november 2006 och körde den flitigt i 2,5 år. En kollega vill nu köpa den av mig och jag har ingen aning om hur mycket jag ska ta. Jag har varit tydlig med att jag tänkt lägga ut den på blocket och att jag hellre gör det än tar ett "kompispris". Blocketpriserna verkar ligga mellan 3900 och 7000, men ingen av dem är riktigt så gammal som vår.

Statstjänsteman och anarkist i en enda röra.
  • Svar på tråden Vad ska jag sälja min Buga Cam för?
  • 071001

Oh, undrar samma sak. Vår är från 07 men körd längre tid än er.

• Senap

Jag hade en 2006:a och jag skulle tro du får mellan 3-4000 . Det beror på skicket men det är en gammal vagn.

Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
  • Bellbox
    Senap skrev 2011-01-31 14:12:59 följande:
    Jag hade en 2006:a och jag skulle tro du får mellan 3-4000 . Det beror på skicket men det är en gammal vagn.
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • fröken ida

Jag sålde min 07:a förra året och fick 5500:- men nu är den ju ett år äldra samt att andrahandsvärdet gått ner.  Jag skulleockså  ta 3000-4000 beroende på skicket.

• straw2008

Skulle inte betala en kr för en så gammal vagn.... En ny kostar 6500 inkl frakt på fruugo.se så på blocket kan du kanske få 2500? Tror det blir väldigt svårt att få 4000...

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Bellbox

Man kan också "tjäna" på att sälja eventuella tillbehör separat från vagnen t.ex...
    Mugghållare, topset & åkpåse kan man få en hel del för!
    dessutom vill många sätta "SIN" färg-prägel på vagnen och ser det inte som en fördel att man får "med" allt...
    (men detta är ju bara aktuellt om du säljer vagnen på Blocket; alternativt säljer själva vagnen billigt till kompisen & säljer tillbehören separat)

• Tant Pruselius

beroende på vagnens skick så 3000-3500? Jag betalade 4000 för min fin fina 007 (gamla chassit) med extrasuflett, vinterhjul och hjulen var i nyskick....

• Perry the Platypus
    straw2008 skrev 2011-01-31 14:37:13 följande:
    Skulle inte betala en kr för en så gammal vagn.... En ny kostar 6500 inkl frakt på fruugo.se så på blocket kan du kanske få 2500? Tror det blir väldigt svårt att få 4000...
    Tror inte heller jag bör ta 4000. Men varför så vass i tonen?
  • Perry the Platypus
    fröken ida skrev 2011-01-31 14:32:04 följande:
    Jag sålde min 07:a förra året och fick 5500:- men nu är den ju ett år äldra samt att andrahandsvärdet gått ner.  Jag skulleockså  ta 3000-4000 beroende på skicket.
    Jaa. för ett år sedan trodde vi fortfarande att vi skulle skaffa en till, så det är därför jag har dragit ut på det. Känns lite dumt såhär i efterhand.
  • fröken ida
    Perry the Platypus skrev 2011-01-31 15:25:12 följande:
    Jaa. för ett år sedan trodde vi fortfarande att vi skulle skaffa en till, så det är därför jag har dragit ut på det. Känns lite dumt såhär i efterhand.
    Jo såhär i efterhand är jag glad att jag sålde min i precis rätt tid. Jag ville inte, men använde den inte utan den stod bara i förrådet. Nu ska vi ha ett barn till och har istället köpt en lika gammal Frog (07). Så visst finns folk som är intresserade av gamla vagnar. Jag kollar på Blocket dagligen och billiga äldra vagnar försvinner fort om de är fina i skicket
  • Noiis

Jag hade lagt ut den för 4000 och sen då tänkt att nån säkert kommer att pruta ner vagnen. Har du tillbehör till den? nånstans runt 3000-3500 tycker jag är rimligt om den är i ett bra skick och har alla delar! brukar mest vara sittvagnar som går för under 3000 tycker jag de verkar som!

• Bellbox

Jag hade nog heller blivit av med den ganska snabbt & lagt ut den för 3700 så får du säkert det!
    Ingen som prutat på mina saker
    -det är en ganska stor psykologisk skillnad mellan just 4000 & 3700 Märkligt men sant
    Då förstår de som ser annonsen att "oj; ett kap!" istället för "nja... ganska bra pris, men undrar om jag kan med att pruta?!"
    -men det är jag det

• Bellbox

...menade som exempel; OM du tänker dig att du "vill" ha säg 3300 för den så lägg hellre ut den för 3400 än 3500
    Just runt jämna tal (3000, 3500, 4000 är det lite "psykologi"  tycker alltså jag

• Noiis
    Bellbox skrev 2011-01-31 15:54:43 följande:
    ...menade som exempel; OM du tänker dig att du "vill" ha säg 3300 för den så lägg hellre ut den för 3400 än 3500
    Just runt jämna tal (3000, 3500, 4000 är det lite "psykologi"  tycker alltså jag
    haha du har så rätt jag la ut en vagn här för nån vecka sedan för 1800 när jag satte ner priset till 1700 fick jag jätte många mail men inga när den låg för 1800
  • Billabong

Är det inga tillbehör alls till vagnen?

Låter som att alla får väldigt lite för sina begagnade Bugaboo, enligt vad jag kan utläsa från tidigare svar. Var bor ni någonstans?

Jag sålde min i somras, då var den ganska exakt 3 år gammal (från aug. -07) med gamla chassit, vilket är värt att påpeka som en fördel i din annons, eftersom handtaget sannolikt inte kommer börja glida såsom de första med snäppfästen.
    Vi hade fleeceklädsel som inte var blekt alls, paraply, mugghållare, åkpåse och sittdyna till den. Begärde 5900 och fick det. Köparen prutade inte ens!

MYCKET bra affär antagligen för henne också mtp vad nypriset är. Och vi förlorade nästan inget på vagnen. Win-win!

• Bellbox

Jag hade fyndat mina beg. tillbehör kanonbilligt så jag fick totalt för min våren-09:e vagn nu:

6500 för enbart vagnen
    +550 för åkpåse
    +450 för sufflett
    +240 för mugghållare

(har dessutom ett rött topset i fleece kvar att sälja!)

Jag gav 8200 för min vagn ny

• Miniigirl

I höstas köpte vi en cameleon från 05 med en hel massa tillbehör för 2700kr
    Det var vinterhjul, åkpåse, skötväska, 3 toppklädslar, parasoll, ståbräda och lite annat smått och gått med den...

Vi sålde den sen ca 1 månad senare i delar...
    alltså chassi med sitt och liggdel för sig och sen alal tillbehör för sig
    vi fick över 6000kr för allt sammanlagt..
    en bra affär med andra ord:-P

Jag la ut vagnen för 4000kr med tanke att dom kunde pruta, men dom som köpte kom hit och slängde fram pengarna och åkte hem med vagnen igen, så jag fick alltså 4000kr för en 05ans cameleon med sitt och liggdel samt 3 topklädslar, regnskydd och servicekit

• Bellbox
    Miniigirl skrev 2011-01-31 17:50:26 följande:

I höstas köpte vi en cameleon från 05 med en hel massa tillbehör för 2700kr
    Det var vinterhjul, åkpåse, skötväska, 3 toppklädslar, parasoll, ståbräda och lite annat smått och gått med den...

Vi sålde den sen ca 1 månad senare i delar...
    alltså chassi med sitt och liggdel för sig och sen alal tillbehör för sig
    vi fick över 6000kr för allt sammanlagt..
    en bra affär med andra ord:-P

Jag la ut vagnen för 4000kr med tanke att dom kunde pruta, men dom som köpte kom hit och slängde fram pengarna och åkte hem med vagnen igen, så jag fick alltså 4000kr för en 05ans cameleon med sitt och liggdel samt 3 topklädslar, regnskydd och servicekit

varför sålde du den?
    För att tjäna pengar eller vad?
  • Miniigirl
    Bellbox skrev 2011-01-31 18:04:32 följande:
    varför sålde du den?
    För att tjäna pengar eller vad?
    Nej, hade ingen tanke på att tjäna pengar på den, fick tips om att sälja grejerna försig istället för i ett paket...kikade vad jag skulle kunna ta för enbart vagnen, och just då var min vagn den billigaste cameleon på blocket, då jag satt den för 4000 och tänkte att det var prutbart, men somsagt det gjorde dom inte!

Vi sålde den för att jag inte trivdes med den!!!
  • Miniigirl
    Miniigirl skrev 2011-01-31 18:31:05 följande:
    Nej, hade ingen tanke på att tjäna pengar på den, fick tips om att sälja grejerna försig istället för i ett paket...kikade vad jag skulle kunna ta för enbart vagnen, och just då var min vagn den billigaste cameleon på blocket, då jag satt den för 4000 och tänkte att det var prutbart, men somsagt det gjorde dom inte!

Vi sålde den för att jag inte trivdes med den!!!
    Kan tillägga att dom som köpte vagnen kom samma dag jag la in annonsen!!
    Sen har jag även lagt mig lite billigare en dom flesta på tillbehören oxå, även dom har gått som smör...
Svar på tråden Vad ska jag sälja min Buga Cam för?