Vilken får man bäst plats i? V70 vs Passat
Vi ska ha in två framåtvända och en bakåtvänd barnstol + 2 vuxna. Vilken bil är då bästa valet? Nya V70 eller Passat?
Vi ska ha in två framåtvända och en bakåtvänd barnstol + 2 vuxna. Vilken bil är då bästa valet? Nya V70 eller Passat?
passat, skulle jag tro. De är riktigt rymliga i baksätet
Har en Passat 2003 och kan inte annat än rekommendera. En lång vuxen karl sitter bekvämt i baksätet. Vi har en Two-way i framsätet med urkopplad krockdyna, och bakom den är det 20 cm för mig som har långa ben (trots att jag bara är 170 cm lång) till sätet framför. Numera har jag en Britax Secura bakom Two-way-stolen och bredivd den i mitten bak har jag en Hi-way. Och bredvid den sitter den andra vuxne.
Passat 170hk diesel med dsg/automat/4motion är om inte annat en sjukt mycket trevligare bil än traktor Volvo :)
Utrymmesmässigt i kupén är V70 och Passat ungefär likvärdiga, körmässigt tycker jag nog att Volvon är aningens mer bekväm.
Det var länge sedan som Volvo var som traktorer, ungefär samtidigt som VW var små livfarliga bubblor med luftkyld svansmotor och bolmande Ebersprächer.
Jag har haft en Passat 4M Variant -08 och har en V70 kombi -09 idag och Volvon är mer bekväm och ett halvt snäpp bättre på nästan allt i den mån det nu går att jämföra 4WD med FWD och diesel mot FlexiFuel.
Passaten har en del praktiska fördelar som t ex bättre utformat lastutrymme plus några andra smådetaljer.
Volvon känns större i trafiken än Passaten men den faktiska skillnaden är inte så stor som man upplever den.
Båda är mycket trevliga och bekväma bilar.