• jenni112

skicka paket på posten

tänkte se om det är någon som kan tipsa mig på bra sätt att posta saker som man till exempel säljer på tradera.
    tänkte ifall man ska skicka kläder på posten ska man då köpa sånna där stora kuvert från posten för att skicka eller kan man göra på annat sätt??
    typ en plast påse man tejpar igen å sätter på frimärken på???

öppen för alla tips Glad 

• Svar på tråden skicka paket på posten
  • Elli47

Jag har mest sålt kläder och dessa har jag packat in i plastpåsar, vanliga från ICA eller Coop. Kan även tipsa om dessa påsar som postordervaror kommer i, de brukar vara bra att packa i. När jag sålt dvd och cd så har jag oftast använt gamla vadderade kuvert/påsar.

• jenni112

oki men när man skickar i en påse då sätter man på frimärken men hur vet man hur många man behöver?går man in å frågar på posten å kan be dem skicka det sen eller?

• She is Me
    jenni112 skrev 2011-01-31 14:33:31 följande:
    oki men när man skickar i en påse då sätter man på frimärken men hur vet man hur många man behöver?går man in å frågar på posten å kan be dem skicka det sen eller?
    jag har en köksvåg hemma som jag väger paketet på
    Google is my friend ♥
  • Mannagrynsgröt

Man väger och mäter. Vikttabell hittar du på postens hemsida. Är "brevet" tjockare än 3 cm eller bredare än 25 cm tillkommer skrymmandeavgift (12 för att det inte får plats i vanliga brevinkast och måste aviseras till mottagaren. Du kan gå in på posten så väger de och kollar om det är skrymmande eller inte. Men eftersom du aldrig ska skicka något innan du fått pengar från köparen så måste du ta hem det igen, meddela köparen rätt summa att sätta in på ditt konto, få in pengarna på kontot och sedan iväg till posten igen och skicka iväg det. Har du ingen hushållsvåg i köket du kan använda?

Svar på tråden skicka paket på posten