Området Kälvesta i Vällingby
Är det någon här som bor i Kälvesta och kan berätta lite om det området? Tex hur är förskolorna, skolorna, är det mycket barnfamiljer etc? Är det något område i Vällingby som är "bättre" än de andra? Tacksam för svar!
Är det någon här som bor i Kälvesta och kan berätta lite om det området? Tex hur är förskolorna, skolorna, är det mycket barnfamiljer etc? Är det något område i Vällingby som är "bättre" än de andra? Tacksam för svar!
Kälvesta är ett bra område. Mitt ex bodde/bor där. Bara villor och lugnt område. En av de bästa i Vällingby helt klart ;)
Tack! Vet du något mer om dagis och skolor? Hur är det med mataffärer?
Någon annan som bor där??
Jag bor inte i Kälvesta men i närheten. Det är ett trevligt villa- och radhusområde på gångavstånd till Vällingby C, typiskt barnfamiljsområde även om det bor en del äldre kvar.. Det finns skolor och dagis i närområdet. Det är långa dagisköer i hela stadsdelen Hässelby-Vällingby, så man bör vara ute i god tid för att få plats där man önskar. Två mataffärer finns i närområdet och sen är det ca 5 min bilavstånd till Åkermyntans centrum i Hässelby där det finns Lidl och en lite större Ica, samt lika långt till en Coop Forum.
Tack för svar! Någon mer?
Jag är uppväxt i Kälvesta, det är som många andra påpekar ett ganska lugnt villa/radhus område. Skolgången är ju mer än 20 år gammal så det är knappast relevant på dagens situation. Kommunikationerna är okej, det är buss eller en promenad till Vällingby/Spånga för t-bana eller pendeltåg.
Jag skulle säga att bättre områden i närheten är Kälvesta, Vinsta, Nälsta, Solhöjden, Skälby, Hässelby Villastad
Mindre bra är Råcksta, Grimsta, Spånga C samt Tensta, Rinkeby etc.