hotande prematur i v23
ligger inlagd i uppsala pga hotande förtidsbörd. söker nu stöd av andra som varit i samma sits. jag r nu i v23+0.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 21:00
William föddes den 31/1 i v22+6.
ligger inlagd i uppsala pga hotande förtidsbörd. söker nu stöd av andra som varit i samma sits. jag r nu i v23+0.
Fick ont i magen o massa sammandragningar runt v 25. Blev sjukskriven. Blev inlagd i v 28 pga hotande förtidsbörd o fick kortison o bricnayl. Gick bra. I v 32 blev jag inlagd igen o samma visa då....Kom till v 34+5 sen stoppades det inte mer.
Hoppas det går bra för er// styrkekram
Blev inlagd i v 26, men låg bara ett par dagar. Hann sedan vara hemma i tre veckor innan det var dags att läggas in igen. Då blev det Bricanyl, antibiotika, kortison, cyklokapron. Han lyckades stanna inne i magen till v 31+2 då han kom ut 1465gr tung och 42 cm lång. Jag vet att tiden på sjukhuset inte är den roligaste, men försök att hitta saker att göra. Hon som låg i samma rum som jag passade på att lära sig virka. Själv såg jag mest på film och läste böcker.
Jag hade vattenavgång i v.23+5, tyvärr kunde förlossningen bara bromsas i 2 dygn, så i v.24+0 föddes min lilla dotter. 620gram och 31cm liten... Det blev en tuff sjukhustid efter det, MEN nu har vi en dotter som är 2 år och som mår jättebra. Hon var sen med att gå, men nu är det full fart på både benen och talet, även hennes lungor låter fint. Hennes problem är att hon äter lite för lite, så hon är liten och tunn, så det har vi regelbunden uppföljning på.
Jag hoppas din bebbe stannar inne ett bra tag till. Varje dag i magen är värdefull!
Blev inlagd vecka 24+0 och födde en liten kille 4 dagar senare han vägde 516 gram och var 29 cm lång... Idag är han 2,5 år och är precis som vilken lite 2,5 åring som helst Låg också i Uppsala eftersom jag bor här och måste bara säga att dom är helt fantastiska!
Hoppas att din lilla får stanna i magen iallafall!
Kanske ska skriva andledningen till varför jag födde tidigt... Fick alvarlig havandeskapförgifning och blev akutsnittad efter 4 dagar.
Jag blev inlaggd vecka 28 men de lyckades stoppa det med dropp efter det fick jag dagligen bricanyl och adalat tabletter mot sammandragningar blev stoppad en gång till med dropp i vecka 30 tror jag. och slutade med all medicin i vecka 33 och mina pojkar kom 34+3 hela tiden låg jag inne med 23 timmars sängläge fick alltså bara gå på toa och ibland duscha den sista veckan fick jag gå hade det inte startat av sig själv skulle jag blivit igånsatt 35+
Det var jobbigt att ligga inne men i efterhand var det absolut värt det.
liten valde att komma ut till oss igår kväll, v22+6. Hoppas verkligen att han tillhör dom procenten som klarar sig, men nu blir det tufft ett tag. tack fr alla svar sköönt att se att det kan gå bra oxå.
Vill skänka er en stor omtanke från oss!
Jag har en liten tjej som är född i v 24+1 2009 och är nu lite drygt 13 månader.
En liten "stor" tjej som börjar ta för sig av världen.
Vi har haft en lång resa som gett oss fast mark under fötterna och det är så sant som det är sagt att
DET SOM INTE DÖDAR DET STÄRKER!
Lycka till och ta hand om erat lilla mirakel!
Törs jag fråga vad den lille kallas eller ska heta?
Glömde ju det viktigaste av allt:
GRATTIS TILL DET LILLA LIVET!
Grattis till gossen!!!!!! Små och otroligt starka är dom. Lycka till o vi håller tummar o tår att allt går bra för er:)