• malin ulrika

Hur präktig är du?

Tänkte börja en liten tråd för att lista vilka "präktigheter" ni har för er,
    alltså saker som ni kanske på ett logiskt plan vet inte spelar så JÄTTESTOR roll, men som ni inte kan förmå er tycka är OK ändå...

Exempel;
    Jag tycker INTE att man kan dricka Coca Cola eller annan läsk till maten hemma. MJÖLK ska det vara. Läsk kan man möjligtvis dricka när det är fest.

• Svar på tråden Hur präktig är du?
  • Åsa31

Jag kan inte tänka mig en födelsedags kalas i vårt hus utan minst 10 sorters hembakta kakor! Köpa är en dödssynd i vårt hus!

• malin ulrika

Åsa31,
    den kan jag skriva under på också!

Fånig som man är!

• Dino78

Oj vad du skulle störa dig på mig som dricker på tok för mycket läsk och för sällan mjölk

Själv kan jag inte komma på att jag har några präktighetsfasoner...är en liten slarver jag Skulle väl vara mitt tal då, jag använder inte slang för jag tycker man ska vårda det svenska språket. Om nu det kan räknas

• malin ulrika

Dino78,
    visst räknas det, lite präktig är du allt...

• lovelylocks

jag skulle aldrig/oillar när andra...:

äter chips osv vid annan tid än möjligtvis fredag kväll.
    dricker läsk vid annat tillfälle än till fredagschipsen.
    inte borstar tänderna DIREKT efter frukosten
    går utan underkläder
    amma offentligt
    svära inför äldre människor, typ morfars genertaionen
    småäta mellan måltider gör mig vanisnnig
    blanda tvätt (60 SKA tvättas i60, 40 i 40 osv.)

jag är nog präktikgheten själ, listan kan göras lång...

• malin ulrika

lovelylocks,
    jag tror du vinner, hittills i alla fall!

• Dino78

Lovelylocks...oj, oj, oj...du skulle verkligan avsky mig! Har precis ätti chips och druckit dricka. Svär inför vem jag vill, borstar tänderna före frukosten (om jag ens äter frukost!), småäter konstant och värst av allt: jag tvättar ALLT på 40 grader

• Poena

Haha min sambo borstar alltid tänderna INNAN frukosten Han tycker inte det är konstigt alls

Jag är också mycket för hemmagjorda kakor etc, tycker det är lite sådääär med kalas med endast köpekakor..

Jag gillar inte när folk petar tänderna med tandpetar medan jag äter eller bara sådär lite närsom

Träskor på stan - näää

Tycker man ska hålla sitt bordsskick på restaurang, även om man "bara" är familj eller vänner - dvs skåla innan man börjar äta, servetten i knät, äta med stil

Underkläder, handdukar och lakan tvättar man ENDAST på 60 grader eller _mer_ + att man alltid ska fylla maskinerna, blir lite storögd när jag ser folk tvätta typ ett par kalsonger och ett par strumpor...

Kött ska vara svenskt!

Är lite smått emot typ Lidl och deras egna märken...

• Dino78

Ljög nyss...jag tvättar handdukar på 60 grader kom jag på

Jag kan nog vara lite präktig vad gäller cdskivor oxå...var på fest en gång där skivorna låg i fel fodral, utspridda på golvet och herre min gud...folk festade runt omkring medan tråkiga och präktiga jag satt på golvet och sorterade skivorna rätt. HATAR folk som inte kan ta hand som sina skivor! Fattar inte folk att dom blir repiga om man slänger dom på golvet? Och är det inte svårt att hitta ABBAskivan och den ligger i Iron Maidenfodralet medan Iron M.skivan i sin tur ligger i Absolute Dansband etc etc...?

• malin ulrika

Dino78,
    vad synd att du bor i Sverige,
    vi skulle kunna bli bästa kompisar!

Min syster och jag är "organisations freak". Hon kallar sej själv för "ordnings-Hitler"... Våra respektive är inte fullt så ordnings-samma (harkel harkel) så det kanske "behövs"...

Svar på tråden Hur präktig är du?