Tips på BRA böcker till blivande pappa!
Någon som har ett eller två tips på bra böcker till en blivande pappa?
Böcker om vad han har att vänta sig under graviditeten osv.
Någon som har ett eller två tips på bra böcker till en blivande pappa?
Böcker om vad han har att vänta sig under graviditeten osv.
www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi&language=&ac_used=no
Gjorde en liten sökning på bokus "bli pappa" och detta är vad som kom upp där. Har tyvärr inte läst nån av böckerna men det är ju nåt i alla fall
Du ska bli pappa av Dick Sundevall läste min man och tyckte den var toppen.
Tack för tipsen! :)
Ska genast kolla upp dem!
Någon som har ett bra tips på en pappabok? Min kille försökte läsa den av Dick Sundevall men tröttnade efter bara några kapitel. Något mer lättläst?
Vi har båda två uppskattat att följa graviditeterna i Lennart Nilssons fantastiska fotobok!
Och en kompis bok från hennes läkarstudier
Kom på att jag gillade "Uppdrag Mamma" när jag väntade mitt första barn. Vet att de skrivit en "Uppdrag Pappa" också - det är olika kändisar och halvkändisar som skriver om sina egna upplevelser, ett kapitel var. De lyckas täcka det mesta. Så den kanske är något?
Min sambo gillade att läsa "koka makaroner" om att bli pappa. Däremot läste han den nu i slutet av graviditeten och tycker det var att föredra då igenkänningsfaktorn är väldigt hög nu.
Min man läste "Grattis, du ska bli pappa" av Magnus Reithner och den är tydligen upplagd som en handbok. Han tyckte den var jättebra och rolig.
Tyckte också om " Grattis, du ska bli pappa " rolig och lärorik med fantastiska illustrationer.
En perfekt present till en blivande pappa eller nyss blivit.
Skit i traditionella pappaböcker de verkar så könsstereotypa. Visst kan det kanske vara kul att läsa ur ngt humoristiskt perspektiv...lite igenkänning som någon skrev. Men om man ska förbereda sig mentalt så tycker jag att man ska läsa dels om vad som händer i magen tex i en vanlig Vi Föräldrar och sen böcker av Jesper Juul. "Vem är du, här är jag" eller "Ditt kompetenta barn" är bra att börja fundera över sig själv, sin uppväxt och om sin framtida föräldraroll med. Sen behöver man ju läsa om dem igen i takt med att barnet växer och olika problem och frågeställningar blir aktuella.