När kan man sänka ner spjälsängen?
Ja, när sänkte ni spjälsängen till det lägsta läget? Min dotter är snart 5 mån och är väldigt aktiv, funderar om det kanske börjar bli dags snart. När börjar de sätta/ställa sig upp?
Ja, när sänkte ni spjälsängen till det lägsta läget? Min dotter är snart 5 mån och är väldigt aktiv, funderar om det kanske börjar bli dags snart. När börjar de sätta/ställa sig upp?
Hej hej,
jag har alltid undrat varför man nte sätter den i lägsta läget med en gång?
Med andra barnet monterade jag sängen i lägsta läget med en gång och slapp på så sätt ta isär sängen fler gånger...
Det kanske ska vara lättare att lägga bebisen om den är högre upp, men jag hade inte det problemet, jar är rätt lång, så jag ser inget "hinder" att sänka ner den, snarare tvärt om!! Bättre för tidigt än för sent i alla fall!!!
Det ligger nåt i det du säger, men jag har stora problem med min rygg och det har underlättat att ha det översta läget.
Aha,
då förstår jag!
5 månader är nog inte tvång att sänka ner den än, men SNART tror jag, så det kanske är bäst i alla fall...
Jag flyttade ner den när Adam var 6 månader. Det var nog i tid det för nu är han 7½ och kryper och ställer sig upp.
Okej, ja då är det nog dags...hon är på väg att krypa nu nästan....
I natt låg hon och drog i spjälorna för hon ville upp, men hon klarar det inte riktigt än. Fler som vill skriva när ni sänkte spjälsängen??
Vi sänkte när sonen var runt 6 månader - för vi tänkte att det är bättre att sänka innan han ena har börjat försöka dra sig upp så slipper man vara orolig att de som vanligt ska lära sig nåt när man inte ser på!
Minns inte hur gammal dottern var, men vi sänkte den samma dag som vi såg att hon förstökte ta stöd mot något som var lite högre upp. Sänkte från högsta läget till lägsta, vi hoppade över mellanläget.
Hade hon börjat dra i spjälorna? Det gör Ella, som om hon vill dra sig upp. Vi har bara två lägen på vår spjälsäng. Tycker det blir en väldans skillnad. Har era barn reagerat på skillnaden/förändringen på nåt vis?
Jag sänkte vår när jag upptäckte hur vår baby efter en tupplur låg och lekte i sängen och hade lagt upp fötterna ovanpå kanten på sängen... Då kändes det verkligen dags!! Hon var 6 månader då - kommer inte ihåg exakt. Bättre att sänka för tidigt än för sent, men det sliter verkligen mer på ryggen när den är lägre... Jag har exakt samma problem.
om hon har börjat dra sig upp för spjälorna eller försöker så ska du nog göra det idag det kan gå väldigt fort när dom väl hajjar hur man gör och det blir ju ett ganska högt fall ifrån en själsäng
Jag har sänkt ner spjälsängen nu. Det var säkrast så!