• valentina08

PEDOFILI!! snälla hjälp mig med detta!

Hej allihop. Ska göra ett arbete om pedofiler och svenskars syn på pedofiler.
    Därför behöver jag er hjälp.
    Jag skulle VERKLIGEN VERKLIGEN uppskatta om ni kunde svara på 5 st frågor. Bara kort kort, så kort eller så långt ni vill!! Alla svar är BRA och UPPSKATTADE svar!

Fråga:
    1 Anser du att pedofili är en sexuell läggning eller en psykisk störning?
    2 Tror du att pedofili går att "bota"
    3 Tycker du att dem ska hängas ut på internet som man gör i USA?
    4 Tror du att det finns pedofiler som inte våldtar barn eller är det oundvikligt för en pedofil?
    5 Hur tycker du man ska handskas med pedofiler? vårda eller straffa?

Tacksam för precis alla svar jag får!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 21:10
    1) Med psykisk störning, menar jag som det låter, någon form av störning i personens psyke. Sen vad det är för störning osv, det får ni spekulera om bäst ni vill.

2) I USA finns adresser, bild och namn på alla dömda sexualförbrytare. Där du som granne kan surfa in och kolla om det finns någon i din "community". Där ser du hans/hennes bild, namn adress.

3) Sista frågan där jag undrar om att straffa, även där får du spekulera själv kring vilket straff som kan tänkas vara passande. Livstids fängelse, dödsstraff? Det är upp till dig om du vill skriva specifikt vilket straff du anser vara passande, eller så kan du hålla det för dig själv.

Tacksam återigen för era svar =)
  • Svar på tråden PEDOFILI!! snälla hjälp mig med detta!
  • Familjeliivsfinastenick

Fråga:
    Störning.

Nej.

Vet ej hur du menar. Du måste förtydliga frågan för att kunna få vettiga svar.

4 Tror du att det finns pedofiler som inte våldtar barn eller är det oundvikligt för en pedofil?
    Ja.

Det beror på om dom gjort något brottsligt. Förresten Vad menar du med straff? Vi har väl bara vård i sverige oavsett brott?

Är det på grundskolenivå du gör detta arbete?

• KlasKristian
    valentina08 skrev 2011-01-31 20:48:58 följande:
    Jag skulle VERKLIGEN VERKLIGEN uppskatta om ni kunde svara på 5 st frågor. Bara kort kort, så kort eller så långt ni vill!! Alla svar är BRA och UPPSKATTADE svar!

Fråga:

1. Både och.
    2. Nej, inte helt. Dragningen kommer alltid att finnas där.
    3. Nej.
    4. Ja, det finns. Att påstå att alla pedofiler våldtar barn är som att påstå att alla heterosexuella våldtar människor av det motsatta könet. 
    5. Straffa de som begår brott (i de fall det bedöms som nödvändigt kan vård bli en del av påföljden), resten känner vi rimligen inte till.
    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • Joppalojna

1. sexuell läggning
    2. nej
    3. vet ej men troligtvis nej, tror inte att det stoppar dem som ändå går över gränsen
    4. tror det finns pedofiler som har kontroll på sitt begär
    5. vårda

• Julutzi

Jag anser att det är en läggning.
    Nej jag tror inte att det går att "bota" eftersom jag tror att det är en läggning. Däremot kan man ju förhindra att de ger sig på något oskyldigt barn med samtal osv
    Nej det tycker jag inte. OM det inte finns någon som de anser vara "farlig" som  man borde se upp för.
    Det tror jag absolut att de finns!
    Vårda och straffa. Behandling är viktigt men det är också viktigt att få ett straff för vad man gjort!

♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • Mamma Jenny01
    valentina08 skrev 2011-01-31 20:48:58 följande:

Fråga:

1. En störning.
    2.Nej
    3.Absolut.
    4.Finns säkert sådana som bara fantiserar
    5. Dom som begår brott skall straffas. 
  • Veladis

1: Där är det inte fråga om att anse, utan attklar göra vad begreppen betyder per definition. Det finns bara tre, möjligen fyra, sexuella läggningar. Antingen dras man till personer av samma kön - homosexualitet,  till personer av motsatt kön, heterosexualitet eller både och - bisexualitet (sedan räknar man ibland också total asexualitet). Oavsett om man sedan gillar blondiner, äldre, yngre, osv. Det senare är sexuella preferenser. Är man pedofil är man också antingen homo- hetero- eller bisexuell.
    Så, nej, pedofili är ingen sexuell läggning per defintion. Sen om det är en psykisk störning, hur menar du då? Utveckla begreppet tack. Rent generellt tror jag att det är något åt det hållet, ja.

2: Jag tror att det i många fall går att bota.

3: Nej.

4. Ja, jag tror att det finns pedofiler som har spärrar och inte våldtar.

5: Både ock, eller antinge eller beroede på individen.

• Tinnys

1. En störning
    2. Nej

3. Ja

4. Finns nog de som försöker undvika våld.

5. Lås in dem och släng bort nyckeln.

• Alltid

1, Läggning
    2, Inte bota, men hantera så att de inte "utövar" den.
    3, Nej
    4, Det finns pedofiler som inte våldtar barn och aldrig kommer att göra det.
    5, Straff i kombination med vård. Som man gör idag med andra ord.

• Veladis

HALLÅ!
    Som jag skrev, Pedofili är per defintion INTE en sexuell läggning!

Det är viktigt med defintioner av begrepp!
    Gör inte bort dig i ditt (skol?)arbete och slarva med uttrycken!

• Mad as snow

1. Jag anser att det är en psykisk störning. Man skulle kunna kalla det en "sexuell preferens" om man inte står ut med den psykiatriska diagnosen, men begreppet "läggning" avser vilket kön man dras till och inget annat och är således felaktigt i vilket fall. En pedofil har redan en sexuell läggning: homo, hetero eller bisexuell.

2. Nej det går inte att bota pedofili. Det går att på olika sätt handskas med sin drift, men inte att radera ut den.

3. Nej, av en miljon orsaker. Men en är att det alltid kommer att drabba tredje part: offren för övergreppen eller anhöriga till förövaren.

4. Det finns inga rationella skäl att tro att alla pedofiler utnyttjar barn sexuellt, nej.

5. Man ska straffa och vårda människor som utnyttjar barn sexuellt. Vården ska vara inriktad på att ge dem verktygen för att handskas med sin drift, något jag önskar att man kunde ge även de pedofiler som inte har begått eller kommer att begå något brott.

Svar på tråden PEDOFILI!! snälla hjälp mig med detta!