• Anonym (tveksammer)

Jag vill ha sex men hans stånd försvinner!

Har träffat en kille i några månader och vi har fortfarande inte haft sex. Anledningen är att han inte kan behålla ståndet. I början tänkte jag att det kanske berodde på nervositet eller dyl. men det är fortfarande samma sak. Jag har försökt med olika saker tex. mycket gos eller vara lite mer på men det funkar inte. Jag har även försökt att ta upp det med honom men får liksom ingen förklaring. Han viftar bara bort det och säger att det inte är någon fara men let´s face it. Vi har precis börjat träffas jag tycker om honom mycket men för min del är sexbiten en stor del och det minsta jag begär är i alla fall en förklaring.

Är det någon som har några tips på vad man kan göra åt saken? Hur ska jag kunna ta upp detta med honom så tidigt i "relationen"?

Ka tillägga att killen är 26 år.

• Svar på tråden Jag vill ha sex men hans stånd försvinner!
  • Pyrro_b

Klart att det spelar roll, du måste ta upp det med honom igen....precis som du säger åtminstone en förklaring!

• Anonym

Det kan ju bero på erektionsproblem. Vi brukar ta en paus när den blir trött och sen fortsätta gosa för att sen fortsätta när den reser sig.

Vi har pratat om det och försökt att inte göra det till nån stoor grej och det har funkat. Men det är klart att det är frustrerande för honom även om han försöker att inte visa.

Jag tycker du ska fråhga rakt ut, typ "Det här med sex, blir du nervös eller är det nåt annat när han blir lite trött mitt i?"
    Kan du inte prata öppet med honom kanske det är en hint om framtiden.

• Anonym (:)

För mig skulle det vara ett stort problem om han viftade bort det vilket du säger att han gör! Det verkar ju inte så kul. Har ni inte haft någon annan typ av sex då, eftersom han inte lyckats behålla ståndet? Smek, oralsex mm...? Han måste ju kunna tillfredsställa dig på andra sätt.

Om jag vore du skulle jag inte satsa på honom om han inte ens vill prata med dig om det. Tycker ert kommunikationsproblemet är större än hans problem med potensen.

• Anonym (tveksammer)

Men det är liksom precis när vi ska "komma till skott" som den går ner igen. Har försökt ta pauser, har varit förstående och sagt att det är ok.

Jag har frågat honom rakt ut varför det händer men han svarar bara att lättsamt att han inte vet eller svarar undvikande. Men jag har väldigt svårt att tro att en kille i den åldern inte har kollat upp sig om han har erektionsproblem...

Jag är några år äldre än honom, kan det ha betydelse kanske?

Tack för svaren

• Anonym (:)
    Anonym (tveksammer) skrev 2011-01-31 21:24:18 följande:
    Men det är liksom precis när vi ska "komma till skott" som den går ner igen. Har försökt ta pauser, har varit förstående och sagt att det är ok.

Jag har frågat honom rakt ut varför det händer men han svarar bara att lättsamt att han inte vet eller svarar undvikande. Men jag har väldigt svårt att tro att en kille i den åldern inte har kollat upp sig om han har erektionsproblem...

Tack för svaren
    Nej jag tror inte din ålder spelar in. Varför funderar du i de banorna?
  • Anonym (För kär)

Det hände ett par gånger precis i början med min pojkvän (nu min man ). Det var porecis när ahn skulle stoppa in den. Han var för kär sa han.... Nervös för att vara bra liksom....

• Anonym (tveksammer)
    Anonym (För kär) skrev 2011-01-31 21:59:07 följande:
    Det hände ett par gånger precis i början med min pojkvän (nu min man ). Det var porecis när ahn skulle stoppa in den. Han var för kär sa han.... Nervös för att vara bra liksom....
    Hur lång tid tog det innan det "gick över" då?

Vi har gjort andra saker, oralsex och så men man är ju liksom nykär ;)

Nästa gång ska jag ta upp det på allvar och säga att han kanske ska kolla upp det..

Återigen, tack för era svar
  • Anonym

Han är nog väldigt medveten om det. Om den står först men inte sen när den ska in är han förmodligen just nervös.

• Anonym (känner igen)

Jag och min pojkvän träffades i ca 2 veckor innan vi hade sex- jag försökte några gånger innan men den slaknade. Tänkte att han var nervös, men han säger att det varit så här länge.
    Man tar åt sig och tänker att "det är fel på mig" - men det vet jag ju att det inte är, sex är något jag är jävligt bra på och jag har aldrig haft problemet innan.

Han får stånd, men har svårt att behålla det.
    Dock ställer den sig igen om man leker lite med den.

Lägger den sig när det kommer till penetrationen eller innan?
    Kan ju bero på nervositet, att han tänker att "den måste vara hård, den måste vara hård" och då slaknar den.
    Ta det lugnt, lek lite mer, sug lite, låt honom "leka" med dig... Pressa inte på att det måste vara penetrationssex varje gång.
    Man måste kunna prata om saker, annars blir det väldigt svårt. Jag och min pojkvän har kunnat prata öppet om det här hela vårt förhållande (ca 1 år), hade vi inte kunnat det och han hade viftat bort det hela hade jag nog inte stannat kvar, då sex är väldigt viktigt för mig.

• Anonym (40-åring)
    Anonym (tveksammer) skrev 2011-01-31 21:24:18 följande:

Tack för svaren
    Jag var 26 första gången och hade samma problem, och tjejen några år äldre och mer erfaren.
    Nervositet och prestationsångest...
    Jag gissar att han försöker att "inte tänka på det" och hoppas att det ska försvinna, och därmed inte vill prata om det heller.

För oss tog det c:a 3 veckor och ett 10-tal försök innan det gick över.
    (sen var det "4 sekunder" en tid istället...)
    Men vi körde mycket smek och oralsex under tiden Tungan ute

Men jag har samma problem första 4-5 gångerna med en ny tjej även efter det.
  • Anonym (För kär)
    Anonym (tveksammer) skrev 2011-01-31 22:16:18 följande:
    Hur lång tid tog det innan det "gick över" då?

Vi har gjort andra saker, oralsex och så men man är ju liksom nykär ;)

Nästa gång ska jag ta upp det på allvar och säga att han kanske ska kolla upp det..

Återigen, tack för era svar
    Det hände bara första gången och sen gick det bra... Men sen hände det vid ett par tillfälle igen.. men sen fungerade det igen och har gjort sedan dess.
  • semlorna

En kille jag träffade för ett par år sen hade samma problem och vägrade prata med mig. Jag hade igentligen inga problem med att vänta och jobba på det men när han inte pratade med mig alls om saken utan bara pratade bort det orkade jag inte och vi slutade ses. Kände mig så jäkla oattraktiv och då slutade jag vilja ha sex efter ett par försök.

Jag har vestibulit, det kan krångla till sexet ibland men jag försöker vara öppen och prata om det för att killen inte ska känna att det är hans fel att det gör ont för mig ibörjan. Sen finns det killar som har slutat träffa mig pga det och det är okej men jag är åtminstånde ärlig och öppen.

Svar på tråden Jag vill ha sex men hans stånd försvinner!