• PetraHelena

Sover hela natten!! 2 Månader?!för mycket??

Min tjej sover hela nätterna. Alltså, inte sådär lite halvlurigt, utan hon somnar mellan åtta och tio varje kväll och sover ostört i egen säng till nio/tio på morgonen. mellan 11-14 timmar per natt. Hon vaknar inte för mat. det har varit såhär i en och en halv vecka nu!!!
    Är det verklgien normalt? Jag är nästan orolig! Det är ju konsitgt. Vi höll på i nästan två veckor för att få in dag- och natt rutiner. sen bara sov hon. inte en natts undantag.

Är det verkligen bra för henne att sova så länge? hon äter och är vaken och aktiv på dagarna. Hon sover middag mitt på dagen ca 2 timmar. Ibland slumrar hon lite däremellan men är lättväckt. somnar som en stock av sej själv när vi nattat henne.

• Svar på tråden Sover hela natten!! 2 Månader?!för mycket??
  • cicci85

Njut så länge det varar Mina sov oxå hela nätter i den åldern... Sen när de va 4 månader kom den där typiska tillväxtfasen och de vaknade varje timme och var vrålhungriga...

• Miss Cee

Grattis!!

Så länge hon går upp som hon ska, och äter på dagarna så är det absolut inget problem. Finns ingen anledning att oroa sig eller väcka heller eller så :)

Ni kommer säkert att stöta på bakslag när det blir utvecklingsfaser, när tänderna kommer eller annat som kan störa sömnen. Men sånt är ju övergående och det är ju jättebra att ni har en så bra "sov-grund" att stå på :)

• SilverEmma

Njut av det! Min äldsta började sova hela nätter när hon var en månad och min yngsta vid två månader. Nu fyller de snart ett och två år och sover fortfarande som grisar på nätterna. Äldsta hade en kort period med mardrömmar runt 10 månader, men det gick över efter ett par månader.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • PetraHelena

haha vad skönt! läser runt lite och klart man blir knäpp. inte många ungar som sover som hon. fast det är ju mycket roligare att hon är med mej och mer vaken på dagtid.
    Får hoppas det håller i sej då :) en annan får ju 12 timmar per natt ju hihi

• tankar2009

Ja, vissa har det ju bra...

• troddeduja

GRATTIS!!!!
    Min äldsta dotter sov oxå 12-14 per natt från hon var 3 veckor och gör än idag snart 4 år! Min minsta sov oxå 12-14 timmar per natt, men från 3 månader och gör än idag 10 månader!

Som andra säger NJUT så änge det varar, vilket kan vara VÄLDIGT länge!

• Rosenlund

Min son är 2,5 månad och har nyligen börjat sova 8 timmar per natt. Undrade också om det va mycket men på BVC lät det som att de tyckte det va bra. Han växer så det knakar så vikten är det inget fel på :)

Svar på tråden Sover hela natten!! 2 Månader?!för mycket??