Någon som har barn som haft/har Borrelia?
I torsdagsmorse så var min flicka ledsen på morgonen, hon hade ett litet rött märke, typ som de gamla tioöringarna på benet. Det hade kliat och gjorde ont. Jag tyckte det skulle nog gå över under dagen och hon var pigg och glad och precis som vanligt så fort hon vaknat ordentligt.
När jag hämtade på eftermiddagen på förskolan så var hon hängig och kändes varm. Tog tempen hemma och då hade hon 39 graders feber. Hemma fick hon också en fruktansvärd huvudvärk. Hon som är så smärttålig gallskrek tills hon kräkte för huvudet gjorde så ont. Råkade av en händelse kolla "utslaget" från morgonen. Det var nu i storlek av en femkrona och röd/blått med en upphöjd knopp i mitten.
Vi ringde jourVC och en doktor tittade på henne och kollade sänkan. Han tyckte att hon nog blivit betten av ngt litet djur och det var lite inflammerat men inget att bry sej om.
Feber, huvudvärk och hängig hela fredagen, låg mest och vilade. Hade huvudvärk och ont i benet men inget annat.
PÅ lördagen var "utslaget" jättestort, 7-8 cm i diameter men hon var feberfri och pigg igen på eftermiddagen.
Pratade med mina föräldrar om det och sa att jag tyckte det såg likadant ut som när min sambo hade borrelia för ngt år sedan. "Men det sa jag ju att det såg ut som om X(en av hundarna) hade en fästing". Jag hade också sagt det till doktorn, att det liknade borrelia men han sa det var omöjligt.
Åkte till vår vanliga vårdcentral idag och de sa att det var Borrelia. Lilltjejen fick penicillin. Doktorn sa att hon iaf fått medicin i tid och att hon inte skulle få några biverkningar...
Men jag är orolig. Visserligen lång dag på dagis idag men hon somnade där, har aldrig hänt innan. Hemma var hon vaken men somnade halv åtta på soffan vilket är tidigt för henne... Men ibland är man ju tröttare, hon hade varit pigg och glad på dagis och som vanligt.
Någon som har barn som haft/har Borrelia? Någon som fått det på¨vintern? Har det blivit några biverkningar?