Vad kostar ett under/över-lås, ett s.k polislås alltså?
Japp, det är frågan!
Vill fixa ett sådant lås men undrar vad det kan kosta på ett ungefär, något som "fixat" sånt?
Tackar!
Japp, det är frågan!
Vill fixa ett sådant lås men undrar vad det kan kosta på ett ungefär, något som "fixat" sånt?
Tackar!
ojdå...vadan detta?
Jag har ingen aning, men puttar upp..
Jag vaknade nämnligen imorse av att vaktmästaren som ser om huset stod i mitt vardagsrum! Han skulle tydligen kolla allas fläktar och hade med sig någon gubbe med utrustning. Men saken är den att han ringt på dörren (men jag har haft så himla svårt att sova på nätterna, pga en liten i min mage som inte vill sluta sparka mig på nätterna) så jag har dragit ut telejacket och tagit bort ringklockan. Så då har han tydligen en nyckel och låser upp och går in i MIN lägenhet. Jag tycker det är helt fel!
Det kändes som när man bodde hemma hos mamma, när nån kommer in i ens rum när man är med sin kille...usch...man vill ju helst slippa det när man flyttat hemifrån för 3-4 år sen!
Som min kille sa - tänk om du hade stått i duschen när han plingade på och gått ut naken och så står dem där! hur kul vore det? eller om vi hade sex i vardagsrummet och inte ville öppna helt enkelt! så låser han upp och går in utan vidare!!! Är lite arg som du/ni kanske ser....
Därför vill jag fixa ett polislås som bara jag och min sambo har nycklar till.
har du Hyresrätt eller bostadsrätt?
tror inte du får välja sånt själv, utan måste ha tillstånd! Speciellt vid HR
Men nej... jag har hyresrätt. Men det borde ju inte spela någon roll. Om jag vill ha ökad säkerhet så måste jag ju få ha det. Vill ju inte gräva en vallgrav utanför min dörr bara sätta in ett säkerhetslås.
Verkligen obehagligt det du varit med om! Så får dom ju inte göra! Ring din hyresvärd om detta!
Självklart får du sätta in ett extra lås på dörren, kan inte din hyresvärd göra det tror du?
Här får man byta till såkallad säkerhetsdörr om man betalar för det..
Hmm..Tror oxå man måste ha tillstånd.. Kan du inte sätta en säkerhetskedja på insidan?
Mamma fick inte byta lås i sin förra lägenhet.. hon ville oxå ha sånt lås som du.. men icke... Ägaren vill ha till gång till alla lägenheter...
Va trist att det ska vara så svårt... ska kontakta min hyresvärd...har privatvärd så man vet ju aldrig vad han går efter för regler.
Men säkerhetskedja får man alltså sätta in eller?
(Tack för alla svar)
Jo ägaren måste väl kunna ha tillgång till alla lägenheter men vi har överlås och jag tror inte att hyresvärden har den nyckeln..för alltid när det är sotning eller andra arbeten i lägenheterna får man brev om att man INTE ska låsa det låset om man inte kan vara hemma vid utsatt tid.
Iaf så kan dom ju inte bara klampa rätt in i lägenheten i tid och otid! Absolut inte.
Fru Indosaurie, precis!
Jag påpekade att han borde meddelat mig innan genom att lägga en lapp i brevlådan, men det pratade han bort.
man måste ju få känna att man är ensam i sin egen lägenhet. Speciellt nu när vi får barn om några veckopr så vill jag inte ha honom inklampandes genom dörren när man ligger och ammar eller nåt. Spelar ingen roll om jag diskar eller springer runt naken (det händer inte ofta men ändå;)) man vill ju känna att inte nån bara kan klampa in. herregud.
Nu känns det som om man inte kan åka bort över helgen eller något för då kanske han går in. Man vet ju aldirg. Man blir lite smått paranoid, tror att jag hör en nyckel i låset hela tiden nu hehe...
Vart kan man köpa en säkerhetskedja? För den kan man väll borra dit själv? Om man är lite händig??
Vet någon vart den kan köpas isånt fall?
Hej!
Hur mycket kosta att byte polislås?
Med vänlig hälsning,
Nayla