Noll sex (långt)
Det känns som om vi har hamnat i en ond cirkel som är omöjlig att ta sig ur.
Jag och min sambo har varit tillsammans i 2½ år och bott tillsammans nästan lika länge. Han är verkligen den bästa! Stöttar mig i allt, väldigt förstående, sköter mycket hushållsarbete och matlagning (så är inte en slacker på något vis) och så vidare.
Jag är problemet. Jag och min obefintliga sexlust. Jag kan inte förså vad som har hänt, men jag hatar sex. Jag skulle helst av allt vilja slippa det för all framtid.
I mina tidigare förhållanden kan jag inte minnas att det någonsin har varit några problem med sexet, men nu är det så himla jobbigt. Min sambo skulle helst av allt vilja ha sex varenda dag och jag känner en sån himla skuld som inte ens kan ge honom det. Jag "ställer upp" max 2 gånger i veckan, ibland inte alls, bara för att slippa känna mig som världens tråkigaste och torraste flickvän. Han tjatar verkligen inte på mig, men jag känner ju ändå på mig att han vill när vi inte rört varandra på flera dagar och han suckar ett "godnatt", att han vill. Och man känner så tydligt av på hans sinnesstämning när han är nöjd eller inte. Hela dagarna präglas av hans humör, om han fått sex eller inte, men jag tror verkligen inte detta är medvetet.
När vi har sex ligger jag mest på rygg som en död fisk och hoppas det ska gå snabbt. Jag kan inte förmå mig att ens låtsas att jag gillar det! Och då känner man sig ju kass ändå... Jag irriterar mig på hans skäggstubb, hans andedräkt, hans sätt att låta, tänker på vad som hänt under dagen, vad jag ska göra imorgon osv. Jag kan verkligen inte skärpa mig och försöka komma i stämning! Efteråt känner jag mig bara förbannad, riktigt arg.
Jag vill ju så gärna ha en avslappnad inställning till sex och verkligen längta efter det, men jag tänder verkligen inte på min kille (inte på någon annan heller för den delen).
Dessutom är vi bara 20 år gamla och alla andra i vår ålder har sååååå fantastiskt sex och förstååååår inte hur man inte kan ha det bra. Det ska väl inte behöva vara såhär resten av livet? Jag vill verkligen leva med min sambo för alltid, men det kommer ju inte funka?
Vad ska jag göra? Har testat rosenrot och l-argiplex, dessutom några "beröringssalvor" och sexleksaker, allt för att göra det bättre. Inget funkar...
Så tacksam för svar!