• Anonym (ajaj)

vakna med nedsatt hörsel på ena örat.. vad kan detta vara? orolig

Skulle nu gå till jobbet men inser att det är nog omöjligt.
    När jag vakna är jag döv på mitt vänstra öra samt så hör jag något skumt i det örat, pulserande slag typ.
    Jag har lite ont i örat och känner mig spänd i vänster käke och har ont i tänderna på vänster sida.
    Jag har försökt att tryckutjämna och då knasstrar det till i det örat i någon sekund för att sedan bli ett lock igen.
    Vad kan detta vara?
    jag lider av dödsångest så detta blir extra jobbigt för mig.
    Ska ringa vårdcentralen nu kl 8 men är det någon som känner igen dessa symtom?
    funderar på öroninflammation men då brukar man väl inte ha så ont i käken...?

• Svar på tråden vakna med nedsatt hörsel på ena örat.. vad kan detta vara? orolig
  • Nex

ah! så hade jag när jag var förkyld, var jättejobbigt, som galet mycket  lock för örat;  ringde sjukvårdsrådgivnignen till slut... och fick svaret att prova med kortisonspray (alltså allergispray) sprayade på kvällen och var betydligt bättre redan på morgonen! jippi!

• Anonym

Det kan vara så lätt att du helt enkelt har legat lite konstigt med det ena örat och ev även käken. När man sover tänker man ju inte riktigt på hur man ligger och man kan få väldigt ont dagen efter.  Jag var "halvdöv" på ena örat en hel dag men det rättade till sig. Ett annat alternativ kan ju vara öroninflammation. Nån dödsångest för detta behöver du inte ha!

• Anonym (ajaj)
    Anonym skrev 2011-02-01 06:50:09 följande:
    Det kan vara så lätt att du helt enkelt har legat lite konstigt med det ena örat och ev även käken. När man sover tänker man ju inte riktigt på hur man ligger och man kan få väldigt ont dagen efter.  Jag var "halvdöv" på ena örat en hel dag men det rättade till sig. Ett annat alternativ kan ju vara öroninflammation. Nån dödsångest för detta behöver du inte ha!
    jag har fått lock på öronen för att jag har sovit konstigt innan men det är inte samma dövhet nu.
    Det sticker typ i örat och jag har lite ont men ingen smärta. Det susar i örat också samt hör jag pulsen. Jag känner mig även lite vissen men har ingen feber.
    Jag är ett öronbarn och har haft öroninflammation massa utav ggr men jag har aldrig haft ont i käken då.
    skumt detta...
  • Nex

för mig susade det i örat och ven hela tiden, men ring sjukvårdsrådgivningen tycker jag

• jemppa

Googla på Extern otit. Kan vara det! Kör du med bomullstuss i örat? Skadar man huden kan den bli inflammerad och då blir det sjukt! Brukar kännas ända ner i käken...

• Anonym (ajaj)

jag är inte förskyld.. :/ ringde och sjukanmälde mig hos chefen som blev sur... får man inte vara sjuk från jobbet? kan ju fasen inte hjälpa detta och jag tycker inte att det är kul att vara sjuk... jag e ju hellre på jobbet och är FRISK... aaah.... :(

• Anonym (ajaj)
    jemppa skrev 2011-02-01 07:23:32 följande:
    Googla på Extern otit. Kan vara det! Kör du med bomullstuss i örat? Skadar man huden kan den bli inflammerad och då blir det sjukt! Brukar kännas ända ner i käken...
    jag det kan nog kanske stämma.. fast jag vet inte.. får höra vad vårdcentralen säger sen.
    Tack alla för era svar iallafall.. :)
Svar på tråden vakna med nedsatt hörsel på ena örat.. vad kan detta vara? orolig