• PojkMaffia

drickbar buljong, lite hjälp tack, ska göra coloskopiundersökning

hej

imorgon ska jag göra en coloskopiundersökning alltså endoskopi
    det står att efter lunch och intag av laxeringsmedlet idag så får jag endast dricka
    vatten, the, kaffe, saft (ej röd) och buljong

så vadå buljong? finns det någon speciell?
    kommer ju dö av hunger känner jag
    eller om det inte är någon speciell hur mkt vatten och vilket buljong är godast att dricka?

ska inte göra själva udnersökningen förens 17:15 imorogn och får imorgon endast äta en macka vitt bröd

Jag är den jag är - like it or not
  • Svar på tråden drickbar buljong, lite hjälp tack, ska göra coloskopiundersökning
  • Sixxty

Det finns speciell drickbuljong i pulverform från Knorr. En rund grön burk om dom intte har ändrat. Tror den är roligare än kub-varianten. För måendet är det bra att få i sig det då den ju är salt.
    Står det varför du inte får dricka röd saft? Har aldrig hört talas om det

• Pickeli

Köp/gör köttsoppa och sila. Det måste ju vara godast kan jag tänka mig. Eller någon annan soppa du gillar som inte är redd eller mixad!

Google it!
  • PojkMaffia

vet inte om jag får göra soppa alls.

det står på pappret exakt såhär

efter tarmsköljningen får ingen fast föda intas. klar vätska såsom vatten, the, kaffe, buljong och saft (ej röd) får drickas, men inga kolsyrade dryckedr eller mjölkprodukter

ska kollas upop i hela tarmsystemet ifall jag har crohns eller någon annan tarmsjukdom. har för höga värden i tarmarna så dom behöver väl vara riktigt rena för att dom ska kunna se antar jag.

ska ringa o kolla ordentligt sedan men dom har bara teletid 13-14... idiotiska tider...

• Pickeli

Okej, tycker dock att buljong från en klar soppa och buljong från pulver borde vara exakt samma sak. Eftersom att det bara är smakerna och saltet du får i dig. Men det är nog bäst att bara äta buljong då kanske :) Hur länge ska du hålla på med det då?

Google it!
  • PojkMaffia

ska äta lunch idag
    sedan får jag varken äta eller dricka på 4 timmar
    sedan ska jag dricka 4 liter vätska på max 4 timmar med laxeringsmedel. efter det så får jag bara dricka klar vätska hela kvällen

imorgon får jag äta en macka vitt bröd på morgonen om jag känner mig hungrig, vilket jag lär göra!

sedan ska jag bara dricka detta till undersökningen som är imorgon 17:15 sedan får jag äta mat igen *längtar redan!*

• Rigmor Mortis

Vad konstigt att du inte får dricka röd saft! Det fick jag göra för två år sen iaf. Hur som helst, efter att jag tagit det laxerande var jag inte speciellt hungrig, hoppas du upplever samma sak. 

• PojkMaffia

jag hoppas det med!

ska ringa vid 13 o se vad dom säger. bra o veta varför maninte får dricka röd saft hehe

• Pickeli
    PojkMaffia skrev 2011-02-01 10:11:04 följande:
    jag hoppas det med!

ska ringa vid 13 o se vad dom säger. bra o veta varför maninte får dricka röd saft hehe
    Kan det var för att du ska veta om det är blod som kommer ut och inte saft om du skulle börja blöda? *vild gissning*
    Google it!
  • Stor mamma

Jag blandade vanlig kycklingbuljong till min dotter. ½ tärning på ca 1½ dl. Hon fick då lite energi

röd saft för vissa frukter missvisar o ger falska rodnader i mage o tarmarna. Även tjocktarm. Dom förklarade det för oss när dottern gjorde denna undersökning

• Caysa

Drick inte buljongtärning i vatten!! Smakar galet äckligt! Det misstaget gjorde jag när jag gjorde min första coloskopi!

Att koka köttsoppa eller grönsakssopppa och sila i silduk är ju äkta buljong och absolut godast! Annars ska du sikta på att hitta fettfri buljong!

Svar på tråden drickbar buljong, lite hjälp tack, ska göra coloskopiundersökning