• ebben

ögonprimer? får ögonskugga att sitta!? HJÄLP!!

försöker skriva i rätt forum,men det GÅR inte för det första!? Är nå fel så jag får inte upp rätt rubriker-inhandla tänkta jag på!

Sen frågan-det finns ju underlagskräm för ansikte-det menar jag inte -MEN det ska finnas över för bara ögonen! Har jag fattat....som gör att ögonskugga sitter bättre.
    Är det en "gegga" man her ut,eller är det flytande eller finns det olika??
    Iså fall-vilket är lättare för en ovan att använda?
    O funkar det verkligen-tex jag har en lite glittrig ögonskugga från isadora,den blir jag glittrig i hela ansiktet med! Gillas INTE. Tänkte om man har det där ögonprimer kanske det sitter??
    jag är väldigt lite för makeup så jag har INTE underlagskräm i hela ansiktet-får det inte jämt o bra har provat nån gång......... vill alltså bara ha för ögonen.
    Hjälp mig.
    Vad ska jag köpa??

O nån får gärna flytta tråden,jag fick inte upp rubriker alltså...

• Svar på tråden ögonprimer? får ögonskugga att sitta!? HJÄLP!!
  • LillaPluppen

Lumene eyeshadow primer använder jag och den fungerar jättebra, ögonskuggan sitter som berget! Däremot så kan du nog få massa glitter i hela ansiktet ändå om du använder mycket glitterskugga eftersom att det lätt blir överflöd av pulvret

• Veritas18

Finns olika varianter men för tt en make up ska sitta bra måste du ha en bra grund. Dvs foundation och sen puder som gör att hela makeupen sitter som berget. Man använder bla puder på ögonlocken och sätter lite under när man jobbar med glittrig skuggor. Sen borstar du bara bort det pudret.

Men vill du prova en primer så är Too Faced bra. Mellabbudget varianten är den frpn make up store (de är grymt bra på att hjälpa eftersom alla butiksansällda är makeup artister) vill du ha en riktigt bra budgetvariant så är det lumenes.
    Har bara i åtanke att inom smink så får man det man betalar för. Ibland lönar det aig att betala lite mer för bättre, mer skonsammare och dryga produkter ;)

• Freija82

Make up store har en primer som är gjord för att använda runt ögonen och den tycker jag iaf fungerar superbra! Har för mig den finns i både lite färg och typ genomskinlig.

• ebben

okidoki-tack för tipsen!! har lumenes ansiktskräm o gillar de,så kanske man kollar in den,o även makeupstore är ju bra...

• Bastians mamma

Det funkar med flytande foundation om du har det. Min kompis är utbildad make-up artist o det använder hon alltid. Jag använder Loreal's foundation o det har funkat perfekt!

• Fru KM

Rek Urban Decay Primer Potion, den bästa som finnsGlad

• Euforia
    Fru KM skrev 2011-02-02 14:18:54 följande:
    Den är jättebra men samtidigt så himla svår att få tag på. Var brukar du köpa den?

Jag brukar använda Elisabeth Ardens ögonprimer. Den finns på kicks och är alldeles utmärkt!
  • Majestic
    Fru KM skrev 2011-02-02 14:18:54 följande:
    Ja, den är verkligen superbra. Skuggor sitter som berget!
    Euforia skrev 2011-02-05 14:08:38 följande:
    Den är jättebra men samtidigt så himla svår att få tag på. Var brukar du köpa den?

Jag brukar använda Elisabeth Ardens ögonprimer. Den finns på kicks och är alldeles utmärkt!
    Finns på beautybay.com och lookfantastic.com
    I´m because we are...
Svar på tråden ögonprimer? får ögonskugga att sitta!? HJÄLP!!