• bizzziie

Goda bakterier....?!! Motsatt effekt......

Det här med goda bakterier.. det funkar inte!!!!!
    Jag har testat flera gånger med olika livsmedel som innehåller dessa:
    Proviva, A-fil, Verum hälsofil, det är bara några av de sorter jag testat.

Men är jag den ENDA som får motsatt effekt på dessa???!!

Jag äter/dricker enl rekommendation i flera veckor men min mage blir alldeles spänd och gasig och till och med lite dålig i magen av alla dessa!!!! Ska det inte vara tvärt om????

Fattar inte..?

♥♥ Storebror: 2006 ♥♥ Lillebror 2010 ♥♥ -----> vitamalmen.blogg.se -om inredni
  • Svar på tråden Goda bakterier....?!! Motsatt effekt......
  • hemsamariten

Har du testat en i taget eller flera på samma gång?
    Det kan inte vara laktos du är känslig mot?
    För Verum är väll inte laktosfri vad jag minns...
    Nej annars tycker jag nog att proviva är ganska lugnande för magen...
    Testa annars probiotika i kapselform!
    Men det bästa är väll att ta reda på vad det är du blir uppblåst av från början och låta bli dessa produkter :) 

• msister

Min syster blir också väldigt dålig i magen av Proviva. Hon är laktosintolerant och vi tror att det är därför hon inte tål dessa "goda" bakterierna.

• hemsamariten
    msister skrev 2011-02-01 12:45:08 följande:
    Min syster blir också väldigt dålig i magen av Proviva. Hon är laktosintolerant och vi tror att det är därför hon inte tål dessa "goda" bakterierna.
    Men det är väll ingen laktos i Proviva?
  • msister
    hemsamariten skrev 2011-02-01 12:48:12 följande:
    Men det är väll ingen laktos i Proviva?
    Nä, men den innehåller tydligen mjölksyrebakterier och det kankse är det som hon reagerar på? Jag har ingen aning. Är tyvärr inte så insatt. Hon är iaf lika konfunderad över att hon får motsatt effekt på just den produkten som TS är.
  • bizzziie

Jag tål ju alla andra produkter med lactos. Dricker mjölk osv..

• isolande

Min svåger kan inte äta såna där "nyttiga" bakterieprodukter heller, ha, ha!

Jag själv har käkat mycket probiotika i tablettform och man blir lite gasig i början, men sen lägger det sig.

Svar på tråden Goda bakterier....?!! Motsatt effekt......