• misslinn

Pregnyl-spruta imorse!! Spännande värre. Ska vi följas åt?

Tog min Pregnyl imorse. Så imorgon kväll borde det bli ÄL. Nån annan som precis tar Pregnyl/Ovitrelle i dagarna? Ska vi följas åt?

Hur kommer ni leva kommande 2 veckor, blir det lugnt och stilla? Ingen alkohol? Träning? Det är så svårt att veta vad som är bäst för att öka chanserna.

... Nu är det iaf dags att köra hårt och hoppas på det bästa Skrattande Vi stimulerar bara fram ÄL, sen försöker vi själva.

Wish me good luck! Kramar till alla andra som kämpar på.

• Svar på tråden Pregnyl-spruta imorse!! Spännande värre. Ska vi följas åt?
  • Hjärtefröjd

Jag lever som vanligt efter Pregnyl när jag gör inseminationer, dvs träning, vin på helgen och stundtals stressigt jobb.

Vid IVF ser ju rekommendationerna däremot annorlunda ut...

• FamJ

Hej jag tog den i måndags :)  Skall du göra test den 19:e då??

• misslinn

Heej FamJ! Vi verkar följas åt i den här kampen. Känner igen dig från tidigare trådar

Ja, det blir väl test runt 19e nån gång. Jag måste ta flera Pregnyl-sprutor eftersom jag har haft kort lutealfas, det gör ju att jag inte kan testa för tidigt, man vill ju inte få ett falskt +.

Åh, nu kommer dagarna krypa fram... Kommer du försöka leva som vanligt framöver? Jag är mest fundersam över hur mkt man törs träna. Nåt måste man ju göra för att försöka skingra tankarna. Fokus på jobbet är ett skämt... Bara försöka överleva på den fronten.

• FamJ

Misslin:

misslinn skrev 2011-02-03 11:09:33 följande:
    Heej FamJ! Vi verkar följas åt i den här kampen. Känner igen dig från tidigare trådar

Ja, det blir väl test runt 19e nån gång. Jag måste ta flera Pregnyl-sprutor eftersom jag har haft kort lutealfas, det gör ju att jag inte kan testa för tidigt, man vill ju inte få ett falskt +.

Åh, nu kommer dagarna krypa fram... Kommer du försöka leva som vanligt framöver? Jag är mest fundersam över hur mkt man törs träna. Nåt måste man ju göra för att försöka skingra tankarna. Fokus på jobbet är ett skämt... Bara försöka överleva på den fronten.
    Haha ja det verkar så =)
    Men hur funkar det med att du måste ta flera sprutor??

Ja du dagarna kryyyyper fram =(  Ja du, det blir ingen simning för min del, utan en del promenader, annars försöka leva som vanligt. Men hur lätt är de. Kände du av din ÄL??
  • Hjärtefröjd

Jag tog tre pregnylsprutor efter ÄL för att förlänga lutealfasen. De sista fanns kvar i kroppen i 9-10 dagar och gav falska plus.

Varfär tränar ni inte efter ÄL? Min barnmorska har uppmuntrat mig att leva precis som vanligt, så då gör jag det.

• FamJ

Tar ni Progesteron? Jag ser ut som jag är i 4 månaden. Tycker redan illa om kroppen o nu ännu värre. Barnsligt jag vet.. Men de e jag det!
    Blir nog en simning i morgon bitti ändå, svårt o låta bli, får väll springa med handduken på mig o slänga av den o hoppa i ;)

• Hjärtefröjd
    FamJ skrev 2011-02-03 18:14:29 följande:
    Tar ni Progesteron? Jag ser ut som jag är i 4 månaden. Tycker redan illa om kroppen o nu ännu värre. Barnsligt jag vet.. Men de e jag det!
    Blir nog en simning i morgon bitti ändå, svårt o låta bli, får väll springa med handduken på mig o slänga av den o hoppa i ;)
    Jag tog Pregnylinjektioner istället för Progesteron, eftersom effekten är densamma.
  • FamJ

Alltså, Nu hänger jag nog inte riktigt med, kankse får googla lite :P

Pregnyl tog jag för ägglosningens skull.

Hur går de annars, skall du starta Ivf snart igen? Ruvar du? *Nyfien*

• misslinn

Pregnyl ger samma effekt som progesteron-tillskott. Det hjälper gulkroppens tillväxt, att den kan fästa sen.

Skönt att höra att andra fått råd om att leva som vanligt! Jag älskar att löpträna... Där har jag iofs fått rådet att dra ner på sträckorna.

Ja det känns inte som nån beauty treatment den här behandlingen. Skrikandes Fy vad man ser ut! Men om det lyckas är det såklart värt det.

Svar på tråden Pregnyl-spruta imorse!! Spännande värre. Ska vi följas åt?