• ninan

Pälsboll!

Blir snart tokig på alla toppluvor med pälsboll som sitter på så många i Stockholm! Vad hände? Varför är det så många som helt plötsligt tycker det är ok med päls? Är det "förebilden" Blondinbella som banar väg för att unga tjejer ska ha rätt att känna sig flärdfulla med en liten pälsbit? Brukar inte gå igång så här, men nu är mössan så vanlig att det nästan blir löjligt! Jag tycker också att modellen av mössa är snygg, men jag har hellre en garnboll än en rävboll.

• Svar på tråden Pälsboll!
  • 071001

Är det verkligen äkta päls då? För är det fusk ser jag inte problemet?

• ninan
    071001 skrev 2011-02-01 12:07:47 följande:
    Är det verkligen äkta päls då? För är det fusk ser jag inte problemet?
    Nej om det är fuskpäls är det naturligtvis inget problem! Där jag ser den mest på östermalm så tror jag nog att det är originalet med päls, man ser ganska tydligt om det är äkta eller ej. Men heders åt HM om de gör en fuskvariant! Här en länk till en butik som säljer den med päls: http://webshop.amoress.se/index.do
  • 071001

Just det, H&M har en fuskis. Provade den, men slog inte till. Jag har inte undersökt om det är äkta päls i bollarna men utgick ifrån att det inte är det.

• 071001

Kollade länken, verkar vara äkta päls, ja.

• miumiu75

Ja d ä äkta päls....på dem från amoress..

• PaulineEmilia

Pälsen kommer från rävar som fötts upp bara för att dö - och sedan bli en detalj på någons mössa..
    Sjukt! Ni kan läsa blogginlägget: Pälsbollsmössa. Där finns länk till en artikel om djurplågeriet bakom pälsmössan, ett öppet brev till Pernilla Wahlgren samt se en film om rävfarmerna i Finland .. 

Svar på tråden Pälsboll!