• evacarina

Sökes: deltagare med bristande sexlust till en enkätstudie

Hej!
    Jag söker kvinnor med bristande sexlust till en enkätstudie. Studien är en examensuppsats på psykoterapeutprogrammet, Stockholms Universitet. Jag utvärderar ett frågeformulär; the female sexual function inventory, som undersöker sexuell funktion hos kvinnor. Deltagare är kvinnor med sexuell lustproblematik och kvinnor utan sexuella problem. Det som undersöks är bl a hur bra det här formuläret är på att skilja ut gruppen med lustproblematik från den utan lustproblem.

För att vara med ska man alltså uppleva problem med sexlusten. Det ska ha varit så under minst tre månader. Man ska dock fortfarande vara sexuellt i någon mån. Man kan även ha andra sexuella problem som ofta hänger ihop med lustproblem; svårt att känna sig upphetsad, svårt att bli våt, få orgasm och viss smärta vid samlag. Det viktiga är att man själv upplever att problemet i sitt ursprung handlar om lustproblem. Om du känner igen dig i beskrivningen ring eller maila mig för mer information. Som belöning för ditt deltagande som handlar om att fylla i några formulär hemma (tar ca 20 minuter) och skicka tillbaka dem i ett förfrankerat kuvert får du tre biobiljetter. Alla formulär som fylls i är helt anonyma och inga uppgifter om dig som person lagras.

Hör av dig om du vill vara med eller om du bara vill fråga mer kring studien!

Hälsningar

Carina Blom
    Leg psykolog
    Tfn: 073-7133966
    Email: [email protected]

Svar på tråden Sökes: deltagare med bristande sexlust till en enkätstudie