• Farfalla

Barnbok för 1åring??

Dottern har nyligen fyllt 1år, och hon älskar böcker!!

Det allra senaste är alla med flikar man ska dra i eller vicka en halv sida...
    Dom kan roa länge..

Så inga bara enkla pekböcker eller med en rad text per sida är för tråkigt.

Hon gillar att bläddra och lyssna! Och detta tycker vi är jättebra, så bra nedvarvning inför natten!

Så nu vill vi ha tips på den bästa boken ni känner till för en 1åring! =)

• Svar på tråden Barnbok för 1åring??
  • Diana f
    Allt du behöver för din baby online!
    Hitta Gobaby.se på Facebook och var med i kampanjen med en utlottningen av 1000 SEK att handla för på www.gobaby.se. Håll utkik, vinnaren presenteras 28/2-2011.
  • augustisten

Min unge älskade en bok som heter Pingvin då han var drygt året. Det var som värsta deckaren för honom.

Det var det fräckaste tyckte han också mycket om. Den finns med poppupbilder och flikar också...

...och så hade han en sådan där traktorbok med massor av traktorbilder och en knapp som ger motorljud också. Den var nog hans käraste ägodel ett tag

• Farfalla
    Diana f skrev 2011-02-01 14:53:59 följande:
    Allt du behöver för din baby online!
    Hitta Gobaby.se på Facebook och var med i kampanjen med en utlottningen av 1000 SEK att handla för på www.gobaby.se. Håll utkik, vinnaren presenteras 28/2-2011.
    Åh ska genast kika in =D
    augustisten skrev 2011-02-01 17:33:05 följande:
    Min unge älskade en bok som heter Pingvin då han var drygt året. Det var som värsta deckaren för honom.

Det var det fräckaste tyckte han också mycket om. Den finns med poppupbilder och flikar också...

...och så hade han en sådan där traktorbok med massor av traktorbilder och en knapp som ger motorljud också. Den var nog hans käraste ägodel ett tag
     Var det fina bilder i pingvin boken?

Haha ja den andre boken har vi oxå, dock utan flikar :/

När vi var på gekås sist lekte hon med 2böcker, en med katter och en med hundar, och med just sådana tryckknappar med ljud... Mina öron blödde ;) 
  • augustisten
    Farfalla skrev 2011-02-01 20:28:25 följande:
    Åh ska genast kika in =D
    augustisten skrev 2011-02-01 17:33:05 följande:

Var det fina bilder i pingvin boken?

Haha ja den andre boken har vi oxå, dock utan flikar :/

När vi var på gekås sist lekte hon med 2böcker, en med katter och en med hundar, och med just sådana tryckknappar med ljud... Mina öron blödde ;) 
    Jag tycker det är jättefina bilder... Här kan man se de första sidorna:
    http://www.bokus.com/bok/9789127120570/pingvin/

Jo, de där ljudböckerna är helt klart roligare för barnen än för föräldrarna
Svar på tråden Barnbok för 1åring??