• Amazina

Funkar namnet Linnea/Linnéa i utlandet??

Är gravid med nr 2. Storasyster heter Lovisa.
    Vi bor i Schweiz och de reder inte riktigt namnet Lovisa här. De flesta schweizare (utom dagispersonalen) kallar henne Louisa... Funderar nu på namn till nr 2 och tycker att det är jättesvårt! Funkar namnet Linnea utomlands eller kommer det bli typ Linja/Lineja el liknande?? Någon som har förslag på andra fina flicknamn, gärna på L?? 

• Svar på tråden Funkar namnet Linnea/Linnéa i utlandet??
  • Amazina

Puffar och hoppas på feedback...

• april79

Ursäkta! Det krånglade innan jag skrev inlägg...
    Men det jag försökte få fram var i alla fall att Linnea nog är enklare att uttala i utlandet än Lovisa men så föreslog jag som sagt Lovisa och Linn istället för att det lät så gulligt ihop =) Och Linn är ju ett norskt namn som är lika gångbart i utlandet som här.

• hilah

Jag tycker Linnea funkar (har också bott i Schweiz och om det är i den tysktalande delen ni bor, så tror jag verkligen att det går bra). Det är nog lättare än Lovisa - och ett jättefint namn

• DenNamnbitne

Är osäker men jag tycker att ni ska välja ett namn som ni tycker om. Folk får väl lära sig att uttala rätt helt enkelt.

• LinnéaLi

Har faktiskt ingen aning, men ett väldigt fint namn är det iaf! :D hihi har alltid tyckt om mitt namn!
    Sedan håller jag med om tidigare: de får väl lära sig att uttala det rätt! :D Precis som vi gör! KRAM och lycka till!

Svar på tråden Funkar namnet Linnea/Linnéa i utlandet??