• Anonym (rädd)

Vårtgården har blivit mindre :-( Vad kan det bero på? Nån med erfaranheter?

Hej
    stod idag och skulle prova en bh i en affär och upptäckte till min stora fasa att min ena vårtgråd på ena bröstet på ena sidan bara blivit mindre. Den har alltså inte blivit mindre i omkrets utan bara på ena sidan. det är helt klart synbart   jag har rätt så bruna vårtgårdar och nu är liksom min vänstra vårdgård helt sne, den har bleknat på utsidan
    Nån som varit med om nått liknande? Nån som har en aning om vad det kan vara? Vill bara få lite input här, kanske kan nån lugna mig?

Kramar till er

• Svar på tråden Vårtgården har blivit mindre :-( Vad kan det bero på? Nån med erfaranheter?
  • Anonym (rädd)

ingen alls

• ModestyB

Undersöker du dina bröst regelbundet? Jag tycker du ska gå och kolla på vårdcentralen för att vara på den säkra sidan, det är säkert inget att oroa sig för, men just förändringar av vårtgård och bröstvårta ska man kolla upp.

• Anonym (rädd)

tack för svaret modestyB jag har kännt igenom dom och där är inga knutor eller liknande och tittar man på nätet så hittar man inget om just detta.

usch känns inte bra

• ModestyB
    Anonym (rädd) skrev 2011-02-01 19:53:38 följande:

tack för svaret modestyB jag har kännt igenom dom och där är inga knutor eller liknande och tittar man på nätet så hittar man inget om just detta.

usch känns inte bra

Va bra! Det är inte just färgbortfall som man ska uppmärksamma särskilt, mer om vårtgården drar sig inåt eller får förändrad struktur. Du har säkert bara ett pigmentbortfall, men kolla upp ändå=)
  • Anonym

Ts, detta ska du kolla upp. Ser det ut som att huden liksom är indragen där?

• Anonym (rädd)
    Anonym skrev 2011-02-01 21:01:25 följande:
    Ts, detta ska du kolla upp. Ser det ut som att huden liksom är indragen där?
    nä inte indragen. läst lite om bröstcancer så jag kollade extra noga och bad min pojkvän titta med. och nä indragen är den inte men du vet när man fryser så styvnar bröstvårtan och hela vårtgården drar ihop sig. då syntes det mycket tydligt att en bit av min brun/beige vårtgård bleknat/försvunnit. tom dom små knottrorna som finns i vårtgården var "borta" där färgen försvunnit
  • Anonym

Samma här! Trodde först att det hade blivit så för att efter amning tog mjölken slut snabbare i det andra bröstet. Syns när de styvnar..om du går till vc snälla skriv då vad det beror på :(

Svar på tråden Vårtgården har blivit mindre :-( Vad kan det bero på? Nån med erfaranheter?